Antreprenori de succes: cum îți deschizi o afacere în trei pași simpli

Urmărește-ne pe Telegram și Google News

Suntem în plină pandemie, dar cifra de afaceri a crescut cu 25% în 2021. Da, se poate să fii antreprenor în România pandemică. În schimb, ai nevoie de motivație și de un buget sigur. Cântărește foarte bine orice decizie financiară și nu lăsa nimic la voia întâmplării. Aspectele de ordin financiar au impact atât la nivelul afacerii, dar și la nivel personal. Cu toate astea, înainte de a-ți pune planul în aplicare încearcă să găsești cea mai bună locație, cercetează piața și fii prevăzător.

Iată trei pași simpli pentru a-ți deschide afacerea mult visată

  • Cere ajutor

Singurul lucru cert în viață este schimbarea, nu-i așa? Înainte de toate, va trebui să dobândești personalitate juridică, deci să-ți înființezi firma. Cum nimic nu se poate fără suport și încredere, factorul uman intră instant în calcul. De aceea, va trebui să înveți de la început că recrutarea forței de muncă este factorul decizional pentru ca afacerea să crească. Dacă nu știi de unde să începi, cel mai bine este să apelezi la Humansource.ro pentru identificarea profilului de angajat care să facă diferența.

Mai mult decât atât, va trebui să te familiarizezi cu legislația muncii în vigoare. În acest mod vei putea să faci diferența între tipurile de contracte de muncă, bugetul investit în salariile angajaților și ce poți oferi în plus față de concurență.

  • Construiește un plan de afaceri corect

Un plan inteligent de afaceri te ajută să-ți stabilești obiective și priorități. De asemenea, trebuie să conțină planuri clare, strategie de marketing sau de vânzări și să convingă investitorii și potențialii parteneri că merită să investească în afacerea ta. Dacă tu nu ești mulțumit de plan, nici ceilalți nu vor fi.

Așadar, ține cont de următoarele aspecte:

  • planul să fie logic și realist, pentru că unele idei pur și simplu sunt nerealizabile
  • planul să servească ca ghid pentru viitoarele operațiuni întreprinse de firmă, atât pe termen scurt și mediu, cât și lung
  • ca antreprenor trebuie să înțelegi viziunea firmei și să o construiești pas cu pas. Mai mult, planul trebuie să descrie cerințele personalului, responsabilitățile de management și să conțină planul de marketing, cât și evaluarea clară a concurenței
  • planul trebuie să conțină baza unei propuneri de finanțare pe care posibilii parteneri să o ia în calcul investind deci, în afacere
  • Marketing înseamnă putere

Dacă investești în marketing ai mari șanse să duci afacerea acolo unde ți-ai propus. Dă-ți bine seama care este avatarul tău de client și investește în canale folosite de acesta. De altfel, trebuie să știi cât investești în promovarea afacerii. Companiile la început de drum, ar trebui să investească 12-20% din cifra de afaceri pentru a fi vizibile în piață. Urmărește cheltuielile curente și vezi ce sumă îți permiți să aloci pentru a atrage noi și noi clienți.

Analizează foarte bine riscurile la care te supui, nu doar din punct de vedere profesional, dar și personal. Ar fi bine să întocmești o listă cu riscurile care pot să apară, mai ales pe acelea pe care le poți identifica clar, apoi încearcă să vii cu soluții. Amintește-ți zilnic că orice este posibil, atât timp cât ai determinare și dorești să reușești.

Sursă foto: Pexels.com

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.