A fost semnat contractul pentru bucata lipsă din autostrada Lugoj-Deva, în valoare de 1.826.845.634,11 lei

Urmărește-ne pe WhatsApp | Telegram | Google News

Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor și Infrastructurii, Cornel Bunghiuz, director general al asocierii UMB și Tehnostrade, și Cristian Pistol, directorul Companiei Naționale de Autostrăzi și Infrastructură Rutieră (CNAIR) au semnat, vineri, la sediul Prefecturii Timiș, contractul pentru proiectarea și execuția tronsonului lipsă din autostrada A1.

Asocierea C. SPEDITION UMB S.R.L. – S.C. TEHNOSTRADE S.R.L. – S.C. SA & PE CONSTRUCT S.R.L. – EURO-ASFALT, care a câștigat licitația, va proiecta și realiza cei 9 kilometri lipsă din autostrada Lugoj-Deva, mai exact tronsonul de la Margina la Holdea, unde zilnic se înregistrează cozi kilometrice.

Lotul 2 al Autostrăzii Lugoj-Deva, între localitățile Margina și Holdea, include două tuneluri pentru urși.

Valoarea contractului este de 1.826.845.634,11 lei fără TVA, adică aproximativ 373 de milioane de euro. Prețul unui kilometru este de aproximativ 64 milioane lei fără TVA, echivalentul a cca. 15 milioane de euro cu TVA inclus.

„UMB este o companie extrem de serioasă, care a terminat lucrările în termenii contractului, uneori chiar înainte de termen. E un lucru bun că o companie românească se ridică la un asemenea nivel și ștacheta pe care o ridică UMB îi obligă pe ceilalți să își îndrepte activitatea”, a declarat, vineri, la Timișoara, Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor și Infrastructurii.

Durata contractului este de 165 luni, din care 11 luni reprezintă perioada de proiectare, 34 de luni perioada de execuție a lucrărilor și 120 de luni perioada de garanție a lucrărilor.

Conform condițiilor din Acordul de mediu a fost prevăzută realizarea a două tuneluri în cadrul Secțiunii E în contextul evitării problemelor de stabilitate și a impactului negativ cu implicații majore asupra mediului.

Lungimea celor două tuneluri va fi de aproximativ 2,13 kilometri. Tunelurile vor fi formate din două galerii unidirecționale prevăzute pe fiecare cale de circulație cu platforma de 11,25 metri.

Antreprenorul va trebui să realizeze în cadrul contractului și opt lucrări de artă, printre care un viaduct în lungime de 1.076 metri, de o complexitate tehnică ridicată.

Vă reamintim că licitația anterioară a fost anulată de către CNAIR în data de 10 martie 2022. Atunci, unica ofertă depusă a aparținut asocierii Mapa Insaat Ve Ticaret AS – Cegiz Insaat Sanayi Ve Tikaret AS și a fost considerată neconformă de către CNAIR.

În vara anului 2019 a fost lansată prima licitație pentru secțiunea cu tuneluri pentru urși. Anterior, în 2017, CNAIR a reziliat parțial și unilateral contractul cu asocierea Salini Impregilo – Secol SpA, care întocmise deja proiectul tehnic pentru secțiunea E. Aceasta a fost eliminată din contract și scoasă la licitație separat.

Apoi, compania italiană Salini Impregilo – Secol SpA s-a adresat Curții Internațional de Arbitraj, care i-a dat dreptate. CNAIR a fost obligată să achite daune-interese de peste 230 de milioane de lei, plus cheltuieli de judecată. Abia după ce a ajuns la o înțelegere cu italieni, în toamna anului 2020, CNAIR a putut scoate la licitație acest tronson. Iată că abia după doi ani, CNAIR a reușit să găsească un constructor.

Despre admin 6555 de articole
Nicolae Silade, poet și jurnalist

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.