A fost relansată licitaţia pentru Secțiunea E și finalizare Secțiunea D a autostrăzii Lugoj-Deva

Urmărește-ne pe Telegram și Google News

Urmărește-ne pe Telegram și Google News

CNAIR a relansat (21.04.2022) procedura de atribuire a contractului „Proiectare și execuție lucrări pentru obiectivul major de investiții: Autostrada Lugoj –Deva (A1), Lot 2: km 27+620 – km 56+220, Secțiunea E și finalizare Secțiunea D”, prin transmiterea spre publicare în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene a Anunțului de Participare.

Termenul prevăzut în Anunțul de participare pentru depunerea ofertelor a fost stabilit pentru data de 09.06.2022.

Contractul este finanțat din Fonduri Externe Nerambursabile.

Durata acestuia este de 117 de luni și cuprinde: 15 luni perioada de proiectare, 42 de luni perioada de execuție a lucrărilor și 60 de luni perioada de garanție a lucrărilor.

Menționăm că durata poate varia în funcție de perioada de garanție a lucrărilor, precum și în funcție de durata de execuție a contractului ofertată de operatorul economic desemnat câștigător (care poate scădea până la 45 de luni, din care 11 luni pentru proiectare și 34 de luni pentru execuția lucrărilor).

Obiectul contractului îl reprezintă proiectarea, execuția și finalizarea lucrărilor Autostrada Lugoj –Deva (A1), Lot 2: km 27+620 – km 56+220, Secțiunea E și finalizare Secțiunea D în lungime de aproximativ 9,13 km, din care 2,13 km de tunel forat.

Conform condițiilor din Acordului de mediu a fost prevăzută realizarea a două tuneluri în cadrul Secțiunii E2, în contexul evitării problemelor de stabilitate și a impactului negativ cu implicații majore asupra mediului.Lungimea celor două tuneluri va fi de aproximativ 2,13 km. Tunelurile vor fi formate din două galerii unidirecționale, prevăzute pe fiecare cale de circulație cu platformă de 11,25 m.

Licitația pentru proiectarea și execuția Autostrăzii cu tuneluri dintre Lugoj și Deva a fost publicată oficial în Sistemul Electronic de Achiziții Publice, valoarea contractului fiind cuprinsă între 2,3 și 2,6 miliarde lei, cu un miliard de lei mai mult față de licitația din 2019. „Gaura” dintre Holdea ( jud. Hunedoara) și Margina ( jud. Timiș), adică secțiunea lipsă a Autostrăzii A 1 Sibiu-Nădlac este unul dintre cele mai întârziate proiecte majore de infrastructură cu finanțare prin PNRR.

Rămâne de văzut cum va fi acoperită diferența de cost, prin PNRR fiind prevăzute doar 300 de milioane de Euro, față de valoarea actualizată de aprox. 500 de milioane E. . La prima licitație, CNAIR a primit o singură ofertă, cea a constructorului turc MAPA ( firma care va lucra pe lotul 2 al Autostrăzii A 1 Sibiu-Pitești), dar procedura a fost anulată pe motiv că oferta tehnică a fost neconformă.

Din cei aproape 10 kilometri, singura zonă cu autostradă lipsă pe A 1 între Sibiu și Nădlac, 2,3 kilometri vor fi tuneluri cu galerie dublă. Componenta financiară reprezintă 65 % din punctaj, o garanție de 10 ani va primi punctaj maxim de 9 %, pentru o durată de proiectare și execuție de 47 de luni ( față de cele 57 pe care le-a stabilit autoritatea contractantă) sunt 12 %, iar punctaj de 8 % pentru experiența proiectantului tunelurilor. Alte 6 procente din totalul de 100 sunt pentru experiența inginerului de poduri, potrivit informațiilor din SEAP:

„Obiectul contractului il reprezinta Proiectarea și execuția Autostrazii Lugoj-Deva (A1), Lot 2: km 27+620 – km 56+220, Sectiunea E si finalizare Sectiunea D, in lungime de aproximativ 9,13 km, din care 2,13 km de tunel, in conformitate cu prevederile contractului de lucrari.  In conformitate cu prevederile art. 104 alin. (8) din Legea nr. 98/2016 cu modificarile si completarile ulterioare, Autoritatea Contractanta opteaza pentru achizitia ulterioara de noi servicii si/sau lucrari similare de la ofertantul a carui oferta va fi declarata castigatoare in cadrul prezentei proceduri de achizitie publica in cuantum de 309.459.699,52 lei fara TVA, reprezentand 15 % din valoarea estimata a contractului (fara valorile estimate pentru rezerve de implementare si organizare de santier). Valoarea Estimata Totala a contractului (inclusiv servicii/lucrari similare) este de 2.593.236.211,75, fara TVA.”

Termenul pentru depunerea ofertelor este 9 iunie, a transmis ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu:

„Data limită până la care pot fi depuse ofertele pentru proiectarea și execuția Lotului 2 (secțiunile E și D) al autostrăzii Lugoj-Deva este 9 iunie 2022. CNAIR a transmis spre publicare în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene anunțul de participare pentru licitație.

După publicarea pe această platformă, documentația va putea fi vizualizată în SICAP. În evaluarea ofertelor va fi punctată inclusiv capacitatea antreprenorilor de a finaliza contractul într-un ritm cât mai alert. Câștigătorul contractului va proiecta și va construi inclusiv tuneluri forate cu o lungime totală de 2,13 km pe secțiunea E și va finaliza lucrările pe secțiunea D. Sectorul de autostradă scos la licitație are o lungime de 9,13 km și este finanțat prin PNRR.”

Pentru ca lucrările secțiunii cu tuneluri dintre Lugoj și Deva să fie decontate prin PNRR, recepția celor aproape 10 kilometri trebuie să se facă cel mai târziu în august 2026.

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.