Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor, despre ecoductele pentru urși de pe Autostrada Lugoj-Deva: „Dacă cineva îmi arată urși în Banat, îmi dau demisia”

Urmărește-ne pe WhatsApp | Telegram | Google News

Cu proiectul de construire a „găurii” de pe Autostrada A1 Lugoj – Deva lot II la limita de absorbție a banilor din PNRR, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, declară că oricum în Banat nu există urși.

Nu sunt urși în Banat, spune ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, care este dispus să-și dea demisia dacă se găsesc urși în județul Timiș, pe traseul lotului de autostradă care lipsește între Lugoj și Deva.

Invitat la EuroNews, ministrul Sorin Grindeanu a contestat necesitatea ecoductelor pentru urși, așa cum a cerut Comisia Europeană atunci când a acceptat finanțarea europeană.

Proiectul de aproape 2,5 miliarde de lei este practic „în afara PNRR”, termenele pentru autostrada de 10 kilometri din care 2 kilometri tuneluri cu galerie dublă fiind de minimum 47 de luni pentru proiectare și execuție, desemnarea constructorilor fiind estimată pentru luna septembrie, însă semnarea contractului depinde de eventualele contestații.

Cu cele 34 de luni alocate lucrărilor, șantierul s-ar putea întinde până în 2027.

„Știți istoria acelui lot, ce am găsit la minister când am venit. Ne aflăm în situația în care 14 kilometri care lipsesc la limita dintre județele Hunedoara și Timiș. E un proiect care prevede pasaje, ecoducte pentru urși. Eu fiind din Timiș… vă spun că nu există urși. Dacă în ultimii 100 de ani s-au găsit urși în Banat eu îmi dau demisia. Ecoducte pentru urși, așa se numesc”, a spus Sorin Grindeanu.

Șase constructori din România, Grecia și Turcia au depus oferte la licitația pentru proiectarea și execuția lotului de autostradă lipsă dintre Lugoj și Deva.

Se remarcă intrarea în cursă a UMB și a grecilor de la AKTOR (astăzi cu certificat intermediar negativ), cât și cei patru ofertanți din Turcia, dintre care Mapa și Cengiz candidează separat, nu în asociere.

Valoarea estimată a contractului finanțat prin PNRR este cuprinsă între 2,28 miliarde de lei și 2,59 miliarde de lei (fără TVA).

  Nicolae SILADE

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.