Sistemul „E-sigur” este operațional și în județul Timiș. Poliția a pus în funcțiune 700 de radare noi

>

Din 6 martie 2025, sistemul integrat de monitorizare a traficului rutier „E-Sigur” este operațional și în județul Timiș, traficul fiind supravegheat prin radare de tip pistol TruCam II.

Dispozitivele vor fi amplasate pe trepied, la loc vizibil, iar traficul va fi supravegheat automat.

Datele captate vor fi descărcate, analizate de polițiștii rutieri, iar în cazul constatării de abateri de la normele legale, proprietarii autovehiculelor vor fi notificați și li se vor solicita datele conducătorilor auto, pentru luarea măsurilor legale.

Radarele sunt amplasate în zonele cu risc rutier, pe drumurile naționale.

Prin aceste demersuri, se urmărește reducerea numărului de accidente rutiere, precum și impunerea respectării legislației rutiere pe drumurile publice.


Poliția Rutieră din România a anunțat că va pune în funcțiune 700 de noi sisteme radar pe trepied. Aceste dispozitive moderne vor fi utilizate pentru a supraveghea permanent șoselele și pentru a detecta șoferii care încalcă regulile de circulație, potrivit Promotor.

Sistemul e-Sigur

Noile radare pe trepied sunt echipate cu tehnnologie avansată, incluzând camere video de înaltă performanță și sisteme de măsurare a vitezei cu laser. Acestea poat identifica marca mașinii, numărul de înamatriculare și chiar persoana aflată la volan.

Potrivit sursei citate, diferența majoră față de pistoalele radar tradiționale este că aceste dispozitive înregistrează continuu traficul.

Cum funcționează sistemul e-Sigur

Echipajele de poliție instalează trepiedul pe marginea drumului și pornesc înregistrarea. Imaginile sunt apoi transmise către un server al poliției, unde sunt analizate de ofițeri specializați. În funcție de abaterile constatate, se iau măsurile necesare.

Unde vor fi amplasate sistemele radar

Noile radare vor fi amplasate cu precădere pe drumurile cu cele mai multe accidente rutiere. Printre acestea se numără DN1, DN2, DN6, DN7 și DN17. Dispozitivele sunt mobile, ușor de montat și de demontat, permițând echipajelor să schimbe rapid locația.

În plus, Compania Națională de Drumuri va instala alte 400 de radare fixe pe drumurile naționale și autostrăzi. Acestea vor fi integrate în sistemele video de supraveghere existente.

Cum sunt amendați șoferii

Amenzile rezultate în urma înregistrărilor cu radare pe trepied sunt trimise prin poștă la domiciliul șoferului.

Conform unei postări de pe pagina de Facebook a Poliției Române, „Abaterile sunt sancționate conform legii, după identificarea conducătorului auto. Amenda este expediată direct la domiciliu conducătorului auto, fără a fi necesară oprirea în trafic.”

Pentru identificarea conducătorului, proprietarul mașinii primește o notificare și are la dispoziție 5 zile pentru a comunica cine se afla la volan. Necomunicarea acestor informații atrage după sine amenzi suplimentare cuprinse între 1.822,5 lei și 4.050 de lei.

Consecințele legale pentru declarații false

Proprietarii care oferă informații false riscă dosare penale pentru fals în declarații oficiale.

Doi conducători auto sunt deja cercetați penal după ce au declarat în fals că soțiile lor se aflau la volan. Analizând imaginile înregistrate, polițiștii au descoperit minciuna, iar cei doi riscă acum până la 2 ani de închisoare.

Impactul asupra siguranței rutiere

Implementarea sistemului e-Sigur are ca scop principal creșterea siguranței pe drumurile din România. Prin monitorizarea constantă și sancționarea promptă a abaterilor, autoritățile speră să reducă numărul accidentelor și să îmbunătățească comportamentul șoferilor în trafic.

Extinderea proiectului

După o perioadă de testare de două luni pe autostrăzile A1 și A2 și pe DN2 în județul Vrancea, sistemul e-Sigur a fost extins la nivel național.


Descoperă mai multe la Actualitatea Online

Abonează-te ca să primești ultimele articole prin email.

Despre admin 6940 de articole
Nicolae Silade, poet și jurnalist

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.