Vedem, simțim şi suntem martori cu toții la faptul că orașul nostru nu se află pe drumul corect. Ne puteam afla departe, dar după ultimii patru ani, gestionaţi de actuala administraţie, nu mai este niciun secret că au fost ratate multe investiţii importante pentru Lugoj, din diverse motive. Nu este cazul să privim înapoi, putem doar să învățăm din greșeli, iar ceea ce contează este doar ceea ce va urma să facem pentru lugojeni!
Unul dintre domeniile în care trebuie intervenit de urgenţă este cel al infrastructurii rutiere, domeniu de care actuala administraţie nu s-a ocupat deloc în ultimii patru ani. Acum, în sfârşit, putem spune că în urma discuţiilor pe care le-am avut cu Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, eforturile depuse încep să prindă contur şi Lugojul va avea, în sfârşit, un sens giratoriu în cea mai periculoasă zonă din oraş, pe Centura Lugoj – la intersecţia cu drumurile spre Tapia şi Măguri, locul în care s-au petrecut zeci de accidente grave.
„Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere are finanţare şi săptămâna aceasta va intra în licitaţie realizarea acestui nod rutier, fiindcă aici sunt foarte multe accidente. Ne vom mişca foarte repede şi vom rezolva această chestiune rapid, pentru că nu este o lucrare foarte complexă, precum construirea unei unui drum expres sau a unei autostrăzi”, a declarat Sorin Grindeanu, în cadrul vizitei de lucru pe care a avut-o la Lugoj.
Varianta ocolitoare a municipiului Lugoj prin partea vestică
O altă investiţie în domeniul infrastructurii rutiere, foarte necesară Municipiului Lugoj, este cea pe care Ministerul Transporturilor o derulează deja, şi anume realizarea Drumului de mare viteză Filiași-Lugoj, un drum cu profil de Autostradă care va lega Autostrada A 1 începând de la Lugoj către Caransebeş – Severin – Craiova – Piteşti – Bucureşti. Importanţa acestei investiţii este mare pentru oraşul nostru, fiindcă va rezolva toate problemele legate de traficul greu care se desfăşoară în prezent dinspre zona străzilor Buziaşului şi Bocşei către străzile Nicolae Titulescu şi Banatului, ceea ce creează un disconfort sporit cetăţenilor din Municipiul Lugoj.
Drumul va ocoli pe partea de vest a oraşului, acolo unde Lugojul nu are centură, şi va face legătura între sensul giratoriu de la Coşteiu – Drumul Buziaşului – strada Bocşei cu ieşire în sensul giratoriu către Caransebeş.
„Pe ceea ce înseamnă Drumul Expres Lugoj-Filiași, lucrurile sunt înaintate pe toate tronsoanele, în iunie vom semna contractul şi pe Lugoj-Caransebeș. Dumul care va lega Autostrada A 1 de Caransebeş – Severin – Craiova – Pitești – Bucureşti este important pentru noi, pentru bănățeni, fiindcă transformă Lugojul într-un nod rutier extrem de important. Cu acest drum expres, de fapt, noi închidem partea cealaltă, de vest, a centurii deja existente, pentru că venim cu descărcarea mult mai înainte de descărcarea care dă acum în centură. Cu două-trei descărcări înspre oraş se rezolva tot ceea ce ţine de traficul greu. Inclusiv pe varianta unde nu sunteţi acoperiţi acum, spre Buziaş şi spre Reşita, astfel încât Lugojul să aibă acoperită în mare proporţie şi această zonă perimetrală”, a mai spus ministrul Sorin Grindeanu.
A treia investiţie, care se află în plină desfăşurare, este cea legată de infrastructura feroviară, cu impact şi asupra traficului rutier, bicicliştilor şi pietonilor din Municipiul Lugoj. Lucrările includ un tunel subteran pentru bicicliști, la pasajul de pe strada Bocșei, modernizarea Gării din Lugoj şi reabilitarea pasarelei pietonale peste calea ferată. Toate aceste lucrări, care vor duce şi la fluidizarea traficului, vor fi efectuate fără să se creeze un disconfort cetăţenilor care locuiesc în această zonă a Lugojului.
„Dincolo de lucrările de infrastructură, la calea ferată, Călin Dobra a ridicat această problemă și eu cred că e corectă! Şi anume să nu pățim în această zonă ceea ce s-a pățit la pasajul rutier de la ieșirea din Lugoj spre Buziaș, unde sub pasaj lucrurile nu stau chiar în regulă. Propunerea CFR-ului este că pe acel proiect pentru biciclete care trebuie să traverseze aici calea ferată să se construiască subteran un tunel. Nu aș vrea ca aceste lucrări de modernizare să aducă disconfort locuitorilor din Lugoj. Din contră, astfel de lucrări trebuie să crească confortul cetățenilor şi să fluidizeze traficul şi trebuie să avem grijă de tot ceea ce este în jur”, a mai declarat Sorin Grindeanu.
Am demonstrat şi vom demonstra în continuare că ne pasă de oameni și de orașul în care locuim!
PSD Lugoj, prin candidatul la funcţia de Primar. Călin Dobra. şi echipa câştigătoare a Consilierilor locali, cu sprijinul viitorului Preşedinte al Consiliului Judeţean Timiş. Alfred Simonis şi al Ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, are soluţii şi oameni competenți, cu simț de răspundere şi cu o deschidere largă faţă de problemele cetăţenilor şi în rezolvarea acestora.
Lucrurile se schimbă şi trebuie să se schimbe în bine!
Reconstruim Lugojul împreună!
Comandat de PARTIDUL SOCIAL DEMOCRAT – Organizația Județeană Timiș, Executat de SC AL LUGOJPRESS SRL, CUI mandatar financiar coordonator 21240002
Descoperă mai multe la Actualitatea Online
Abonează-te ca să primești ultimele articole prin email.
Lasă un răspuns