UPDATE: „Cu referire la articolul Se demolează Moara Clara Schwartz, ultima moară din oraș, dorim să vă precizăm următoarele:
Societățile menționate în articol nu derulează activități pentru Lidl România la locația „Moara Clara Schwarz”, de pe strada Dimitrie Cantemir, din localitatea Lugoj, deoarece în prezent Lidl România nu are în plan deschiderea unui magazin la acea adresă.
Pentru o informare corectă a cititorilor, vă rugăm să corectați informațiile din articol și să eliminați referirea la construcția unui magazin Lidl”. Echipa Lidl România
Moara Clara Schwartz, ultima moară din oraș, se demolează în aceste zile!
„Demersul nostru pentru valorificarea cel puțin a fațadei, într-o nouă clădire cu funcția de supermarket, o soluție decentă, frecvent întâlnită în toată lumea civilizată, nu l-a sensibilizat pe Dinel Mazilu, inginerul care ocupă funcția de arhitect al Lugojului.
Moara este semnalată în PUG-ul orașului în lista clădirilor cu valoare istorică din Lugoj. Vă reamintim că printre numele sonore care au pledat pentru salvarea clădirii se numară și arhitectul Ștefan Sturza, președintele Pro Patrimonio România!
Interesele lanțurilor de supermarketuri (oare cine?) și ale unei clici locale aflată în ultimele luni de mandat calcă în picioare istoria și patrimoniul industrial lugojean. PS: Dacă moara se demolează, așteptam demisia lui Mazilu!
Oare de ce Primăria Lugoj nu a mai afișat în ultimii doi ani certificatele de urbanism și autorizațiile de construire pe site-ul instituției?”, scriu administratorii paginii „Împotriva demolării integrale a Morii Clara – 1916 – din Lugoj”, o acțiune împotriva demolării integrale a ultimei mori din Lugoj.
Fațada corpului principal conține elemente decorative specifice arhitecturii industriale de la începutul sec. XX. Trebuie conservată și integrată noilor construcții de pe parcelă.
„Moara Clara ar fi putut beneficia, prin implicarea primăriei (absentă din procesul urbanizării), de o adaptare/ reconversie a unui spațiu industrial într-unul mixt (comercial și de locuire: restaurant, hotel, cu supermarket etc.) așa cum se întâmplă în țările civilizate.
Lugojenii încă nu înțeleg că patrimoniul arhitectural local întregește componenta identitară esențială în valorificarea tradițiilor culturale ale urbei. Am pierdut un simbol industrial al orașului și mai ales al cartierului. Am câștigat o cutie de tablă: un magazin Lidl”,
mai scriu administratorii paginii amintite, dând ca exemplu de reconversie, apropiat ca planimetrie de Moara Clara, turnătoria din Cambridge, transformată în centru cultural.
Lasă un răspuns