Proiect de hotărâre pentru stabilirea impozitelor şi taxelor locale pentru 2025

CREATOR: gd-jpeg v1.0 (using IJG JPEG v62), quality = 100

Primăria Municipiului Lugoj anunţă deschiderea procedurii de transparenţă decizională a procesului de elaborare a proiectului următorului act normativ: Proiect de hotărâre privind stabilirea impozitelor şi taxelor locale, precum și a taxelor speciale, pentru anul 2025. Asta înseamnă că proiectul este în dezbatere publică, iar lugojenii pot să își exprime opiniile și propunerile.

„Am propus spre dezbatere publică proiectul de hotărâre privind aprobarea impozitelor și taxelor pentru anul 2025. Pentru a veni în sprijinul lugojenilor, am făcut următoarele modificări:

♦ în cazul impozitului pe clădiri nerezidențiale deținute de persoane fizice, cota de impozitare se reduce de la 1,3% la 1%;

♦ am eliminat cota adițională de 50% la terenul încadrat în altă categorie decât curți-construcții;

♦ celelalte taxe și impozite au fost indexate cu indicele inflației de 10,4% (conform legislației în vigoare)

♦ persoanele cu certificat de revoluționar beneficiază de scutire de impozit la casă, mașină, terenuri

În ceea ce privește traficul greu am făcut propuneri atât în ceea ce privește modificarea taxelor, cât și referitoare la modul în care se vor achita aceste taxe:

♦ taxa săptămânală (care reprezintă cuantumul taxei zilnice, achitată pentru 5 zile lucrătoare, redus cu 20%)

♦ taxă lunară  (care reprezintă cuantumul taxei zilnice, achitată pentru 22 zile lucrătoare, redus cu 30%)

Acest demers subliniază angajamentul nostru de a rămâne aproape de comunitate și de a răspunde nevoilor acesteia”, a prfecizagt primarul Călin Dobra.

Documentaţia poate fi consultată pe pagina de internet a instituţiei, secțiunea „Transparență decizională”, la linkul www.primarialugoj.ro și la sediul instituţiei din Lugoj, Piața Victoriei, nr. 4.

Pentru cei interesaţi există şi posibilitatea organizării unei întâlniri în care să se dezbată public proiectul de act normativ, în cazul în care acest lucru este cerut în scris de către o asociaţie legal constituită sau de către o altă autoritate sau instituţie publică până la data de 10.12.2024.

  Nicolae SILADE

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.