Primul tren electric nou cumpărat de statul român în ultimii 20 de ani a fost pus miercuri în circulație. Garnitura va circula în fiecare zi pe ruta Bucureşti-Braşov.
După zeci de ani de așteptări, în sfârșit, călătorii au posibilitatea să circule cu un nou tren care ajunge la standarde europene.
Trenul a ajuns în România anul trecut și ar fi trebuit să intre în circulație în perioada sărbătorilor de iarnă, însă în toată această perioadă s-a aflat în teste.
Rama electrică va fi operată de CFR Călători și va circula pe ruta București Nord – Ploiești Vest – stațiunile de pe Valea Prahovei până la Brașov ca tren Interregio, iar biletele vor avea prețul aferent acestei categorii de tren: de la București la Brașov 63 de lei la clasa a II-a și 91 de lei la clasa I.
„Primul tren nou achiziționat de Ministerul Transporturilor (prin ARF), în ultimii 22 de ani, circulă de astăzi pe ruta București-Brașov!
Noul tren electric poate circula cu o viteză maximă de 160 km/h și are o capacitate de 55 locuri la clasa întâi, 294 de locuri la clasa a doua și 2 locuri destinate persoanelor cu mobilitate redusă.
Acesta a fost achiziționat, împreună cu alte 36 trenuri, în baza unui contract în valoare de 1,7 miliarde lei (fără TVA), finanțat prin Programul Transport 2021-2027.
Până în 2026, urmează să vină în România, gradual, și celelalte trenuri care vor deservi mai multe rute:
♦ București-Suceava
♦ București-Iași, via Pașcani
♦ București-Constanța
♦ București-Timișoara via Brașov, Arad
♦ București-Craiova
♦ București-Arad, via Craiova, Orșova
♦ București-Petroșani-Deva
♦ București-Cluj-Napoca
♦ București-Brașov
♦ Brașov-Cluj-Napoca, via Deda
♦ București-Galați
♦ Cluj-Napoca- Iași.
Trenul pus astăzi în circulație este și primul tren electric achiziționat de MTI în ultimii 35 de ani. Ultimele trenurile cumpărate sunt cele cunoscute sub denumirea „Săgeata Albastră”, achiziționate în anii 2002-2003, și care sunt propulsate cu motoare diesel.
În prezent, sunt în derulare alte 4 contracte pentru achiziționarea a încă 82 trenuri noi, finanțate prin Planul Național de Redresare și Reziliență și prin Fondul pentru Modernizare. Astfel, toate cele 5 contracte prevăd inclusiv achiziționarea suplimentară a încă 9 trenuri (prin act adițional).
În plus, sunt în pregătire licitații pentru achiziționarea a încă 58 de trenuri electrice noi și 12 trenuri cu hidrogen. În următorii 4 ani, România va beneficia practic de un total de 189 de trenuri electrice noi, la care se vor adăuga 39 locomotive noi, dar și 75 de locomotive și 139 vagoane modernizate.
Vom acoperi astfel rute de lung și de scurt parcurs pe tot teritoriul național, ceea ce va contribui la o dezvoltare mai eficientă a economiei României”, a precizat Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor. (N. S.)
Lasă un răspuns