
Augustin BERCEAN
Un subiect pe care îl credeam îngropat definitiv revine spectaculos în media lugojeană și pe rețelele de socializare. Dacă ar fi fost făcut un film pe acest subiect, sigur ar fi avut titlul Benzinăria MOL se-ntoarce…
După aproape o jumătate de an de când respectiva benzinărie a fost obligată de autoritățile locale să pună lacăt pe ușă și să trimită în șomaj 18 lugojeni, hopa, se pare că pe cineva l-a „lovit” inspirația.
Și uite așa, în prag de amurg al existenței sale politico-administrative, s-a hotărât să vină cu idei. S-o fi întâmplat asta stând la coadă să alimenteze mașina, la cele 2 benzinării rămase în oraș?
Sau i-o fi explicat o voce din telefon că decizia de a închide benzinăria nu este „justă și-n conformitate cu viziunile partidului”? Că nu ar fi prima dată când se întâmplă…
Trebuie să recunosc că, deși am scris destul de mult la timpul respectiv despre acest subiect (Pe cine „a supărat” Benzinăria MOL, din Lugoj?-Comentariile săptămânii 2 (24-30.01.2022), nu prea am înțeles multe.
Să fiu mai exact, nu am înțeles absolut nimic din explicațiile date de Primăria Lugoj, prin care și-a justificat acest gest. Oricum, nici nu era mare lucru de înțeles, mai ales că justificările pe care le expuneau erau complet abulice…
Inițial s-a vorbit despre necesitatea schimbării destinației acelui spațiu. Se dorea construirea unei parcări, o parcare OBLIGATORIE pentru omologarea Stadionului Municipal (vă dați seama, venea Real Madrid la Lugoj să joace fotbal cu CSM și noi nu am fi avut omologat stadionul…).
O altă explicație dată de autoritățile lugojene a fost conținutul contractului, care, din punctul lor de vedere, dezavantaja „drastic” Primăria.
Chiar dacă tocmai ce „umflaseră” din nou taxele și impozitele locale și zilnic stingeau iluminatul stradal pe motiv de lipsă bani, se pare că pe cei de la Primărie i-ar fi nemulțumit cei 40.000 de euro, cât primeau anual de la Benzinăria MOL…
Un alt motiv invocat mai pe finalul poveștii ar fi fost ilegalitatea prelungirii contractului. Ce mi s-a părut ciudat la vremea respectivă a fost că, deși acest motiv părea cel mai justificat, el a fost menționat abia ultimul…
Un alt mare semn de întrebare pe acest subiect, la timpul respectiv, a fost refuzul foarte CLAR al conducătorului Primăriei Lugoj de la acea perioadă de a discuta/negocia cu reprezentanții benzinăriei.
Chiar dacă era vorba de 18 lugojeni care rămâneau fără loc de muncă, chiar dacă era un investitor care aducea bani la bugetul local și chiar dacă ar fi urmat un disconfort pentru lugojenii posesori de autoturisme, conducerea Primăriei NU a vrut să discute și să analizeze o oportunitate de rezolvare a situației.
Singura „soluție” oferită reprezentanților Benzinăriei MOL a constat în ceea ce pare a fi „punctul forte” al administrației lugojene și al conducătorului ei de atunci: oferirea unui teren pe care cei de la MOL să-și contruiască o altă benzinărie.
Când și-au dat seama de ilegalitatea ofertei, liderii orașului și-au „întors” declarațiile . Nu mai ofereau nimic direct, ci totul era scos la licitație. Și DACĂ licitația ar fi fost câștigată de Benzinăria MOL, abia atunci problema ar fi fost soluționată…
Și, în februarie 2023, Benzinăria MOL s-a închis. Angajații și-au pierdut locurile de muncă și o altă benzinărie locală și-a frecat mâinile fericită că i s-au dublat clienții…
Practic, timp de un an cât a trecut de la prima declarație de intenție de a închide această benzinărie (februarie 2022) și până a fost închisă (februarie 2023), nu s-a găsit nicio soluție.
Brusc, când totul părea a fi „oale și ulcele”, apare o știre în presă prin care suntem anunțați că: „MOL s-a întors!”. Printre obișnuitele „înfierări” la adresa Opoziției locale, mereu „vinovată”, în viziunea respectivului „ziar”, de halul în care arată orașul, se mai spune în știre că:
„Una dintre soluțiile propuse de către actuala administrație a fost aceea ca stația să fie donată Primariei Lugoj, urmând ca mai apoi, să fie scoasă la licitație, Mol putând participa la recuperarea clădirii, dar și a terenului, care se află în proprietatea lugojenilor.” – Lugojinfo.ro
De ce abia acum a fost făcută această propunere? De ce nu a fost ea prezentată atunci când stația de benzină era funcțională? De ce au trebuit să treacă 17 luni până să fie ea enunțată? De ce? Sunt unii prin Primăriei care gândesc mai încet sau or fi cu totul și cu totul altele datele problemei?
Că pe rețelele de socializare a început să umble vorba că scopul acestei oferte nu vizează Benzinăria MOL ci… Benzinăria OMV. Benzinărie care ar urma să aibă aceeași soartă ca MOL-ul, peste puțin timp. Or fi fost avertizați unii „decizionali” locali că, „dacă dai în OMV, dai în fabrici și uzine”? Greu de spus și, mai ales, greu de demonstrat.
Cert este că această propunere pe care o face administrația locală lugojeană tocmai acum Benzinăriei MOL, după ce mai bine de un an și jumătate a refuzat dialogul/negocierea pe această temă, trezește foarte multe suspiciuni.
Și cum românul/lugojeanul este expert în teoria conspirației, este normal să apară fel și fel scenarii pe acest subiect, care mai de care de ficțiune. Sau nu sunt de ficțiune?
Hmmm, adevărul e că de foarte multe ori realitatea a bătut zdravăn filmul…
Lasă un răspuns