Comisariatului regional pentru Protecția Consumatorilor Regiunea Vest a verificat în perioada 24-30 octombrie 41 de magazine aparținând lanțului de supermarketuri LIDL, 17 de controale fiind în Timiș.
Per total, un magazin din totalul celor verificate a avut probleme în zona de patiserie și 22 de magazine au primit propunerea emiterii deciziei de încetare a practicii comerciale incorecte, dintre care 12 în Timiș.
Inspectorii spun că principalele nereguli depistate au fost: comercializarea unor produse alimentare cu diferențe de gramaj față de cel menționat pe ambalaj, nerespectarea regimului promoțiilor, pâini neambalate păstrate în lăzi din plastic, neigienizate, comercializarea unor produse alimentare cu ambalaj depreciat sau cu acumulare de lichid în ambalaj, comercializarea unor fructe si legume cu modificări organoleptice sau de o calitate inferioară, la raft fiind menționată calitatea I și comercializarea unor produse alimentare cu data limită de consum depășită.
Pentru Timiș, din cele 17 unități verificate, opt au primit avertismente, au fost aplicate 30 de amenzi contravenționale în cuantum total de 610.000 lei și au fost dispuse următoarele măsuri complementare: oprirea definitivă de la comercializare și retragerea de la consumul uman al produselor neconforme în cantitate de peste 450 kg și propunerea emiterii deciziei de încetare a practicii comerciale incorecte pentru 12 unități.
„Diferențele de gramaj față de cele menționate pe ambalaj au fost evident în minus, în detrimentul consumatorului”, transmit reprezentanții OPC.
În cadrul campaniei, au fost inspectate 295 de locații Lidl din întreaga țară. Comisarii ANPC au aplicat 757 de amenzi contravenționale în valoare de aproximativ 7,5 milioane de lei. De asemenea, produse neconforme în valoare de 120.000 de lei au fost oprite definitiv de la comercializare.
Aceste probleme nu se limitează doar la aspectele comerciale, ci au un impact direct asupra siguranței și sănătății consumatorilor.
Lasă un răspuns