Lugojeanul Mihai Stoichescu scrie istorie în motocrosul românesc

Urmărește-ne pe WhatsApp | Telegram | Google News

Motocrosul Extrem este considerat unul dintre cele mai periculoase sporturi din lume, al doilea după cățăratul fără frânghii și corzi

Mihai Stoichescu, născut la Lugoj, în 1 aprilie 1987, are un palmares cu opt titluri de Campion Național la Moto Extrem și un titlu de Maestru al Sportului la doar 20 de ani, fiind cel mai titrat sportiv al Clubului Moto Extrem, sportiv cu o motricitate absolut excepțională, participând și la Campionatul German ADAC MX Masters (Gaeldorf și Holzgerlingen), un campionat considerat de specialiști drept “adevăratul campionat mondial”.

Stoichescu se califică la ambele curse, ocupând locul 24 în etapa de la Holzgerlingen, câstigată de Max Nagl, vicecampion mondial în 2009 în Germania, alături de maeştrii mondiali ai motocrosului, în anul 2008, calificându-se la două curse ale acestei competiții și rămânând între primii sportivi clasați, un rezultat foarte bun pentru pilotul lugojean.

În ciuda unor probleme grave la genunchi, care au marcat tot sezonul 2009, Mihai Stoichescu se face remarcat prin hole shot-uri în Campionatul Ungariei și clasări în primele 10 poziții, plus victoria în ultima etapă a campionatului intern de motocros.

De la prima participare, numărul de concurs al lui Mihai Stoichescu, 101, era pe buzelor tuturor… Lugojeanul Mihai Stoichescu a scris istorie în motocrosul românesc, cucerind și al optulea titlu de Campion Național la categoria profesioniștilor. Performanța din 2015 a pilotului de 28 de ani va fi una greu de egalat.

Mihai Stoichescu, de la Clubul Sportiv Moto Extrem Lugoj, și-a trecut în anul 2015 în palmaresul său încă un titlu național la motocros. Lugojeanul este pentru a opta oară campionul clasei MX1 a profesioniştilor, după precedentele performanțe din anii 2005-2008 și 2012-2014. Purtătorul numărului 101 a totalizat și alte titluri la categoria juniorilor și la clasele inferioare.

La Campionatul Naţional din 14 mai 2015, la Valea lui Mihai, județul Bihor, câștigarea matematică a titlului cu numărul opt s-a produs fără nicio emoție pentru pilotul lugojean, în vârstă de 28 de ani. Cu un total de 200 de puncte şi cu un avans de 32 de puncte în faţa următorului clasat, Sebastian Strechioiu, de la Lido Câmpina, Stoichescu a ocupat prima poziție a clasamentului la clasa MX1 de 250 cc.

Titlul cucerit de Mihai este unic pentru clubul său în anul 2015, în condițiile în care colegul său, tânărul Vlad Roșu, de numai 20 de ani, a terminat la doar două puncte de medalia de aur, la categoria amatori, unde s-a impus cu 177 de puncte Bogdan-Dorin Benga, de la Jitsu Zărneşti.

Un loc foarte bun a obținut și colegul lor, Giampierro Borghetti, care a încheiat pe locul doi, fiind vicecampion la clasa veterani. Spre deosebire de Stoichescu, Vlad și Giampierro au fost dezavantajați de anularea ultimei runde, pentru că aveau șanse reale la câștigarea campionatului, cu toate acestea în data de 14 mai 2015, toți sportivii clubului au fost premiați pe podium, cea mai frumoasă surpriză pentru antrenorul Liviu Jigmond, chiar cu ocazia zilei sale de naștere, performanțe ce au constituit o premieră în motocrosul românesc.

În 2009, Știrile Pro TV relatau: ”La 22 de ani și curaj cât pentru șapte vieți. Este povestea unui puști teribil al motociclismului, care trebuie ajutat să-și continue zborul”. 

Încercam să merg tare, să țin pasul cu băieții care merg în Occident și mi-am rupt ligamentele. Era un viraj de stânga, motocicleta a derapat în partea dreaptă și piciorul s-a rabatat în partea stângă la 90 de grade”, declara Mihai Stoichescu.

A fost campion de patru ori la rând la motocros, chiar dacă trupul i-a fost măcinat de accidente în lanț. Genunchii nu mai sunt întregi după atâtea căzături și ar avea nevoie de un dispozitiv de protecție, care costă câteva mii de euro. Doar așa, un tânăr curajos poate să-și continue visul.

Mihai Stoichescu are numai 22 de ani, dar este cunoscut de toți cei care iubesc sporturile pe două roți. Fanii motocrosului îi spun „cascadorul-minune”, care a strâns până acum patru titluri de campion național. Un accident teribil l-a scos însă din luptă, prea devreme. S-a întâmplat astă-vară, la Târgu Mureș. O operație în Germania i-a dat o șansă. Intervenția a costat peste 10.000 de euro, bani strânși de prieteni care voiau să-l vadă pe Mihai fericit.

Dorința sa cea mai mare e să-și împlinească visul de a strânge cât mai multe titluri de campion. Vrea să le arate oamenilor că în viață nimic nu este imposibil, atunci când ai curaj.”

În 2012, cei de la Pro TV titrau: ”El e omul cu nouă vieți! A suferit un nou accident grav, dar nu renunță la motocross. 

Mihai Stoichescu e în spital, cu fractură de craniu şi de coloană, dar de abia aşteaptă să se urce din nou pe motocicletă. Sportivul din Lugoj a căzut în cap, de la o înălţime de şapte metri. Liviu Jigmond declara:“A mai avut o fractură dublă de coloană în 2006, dar imediat după ce şi-a revenit, a urcat iar pe motocicletă şi a devenit din nou campion naţional. Şi-a mai rupt şi genunchiul de două ori, în 2009 şi 2011. Au mai fost şi clavicula, câteva coaste şi alte luxaţii, pe care nu are rost să le menţionez. Dar e tare, are nouă vieţi, ca pisica, probabil că acum şi-a mai consumat una. E super antrenat. Are o forţă extraordinară, la doar 60 de kilograme. Lucrează mult la sala de forţă, învelişul muscular preia mult din şoc. Acum, doctorii trebuie să îl aranjeze, să-l redirecţioneze, dar natura va face cea mai mare parte din treabă”.

Întrebarea următoare vine natural: Ce îl mână în luptă, în ciuda unor astfel de riscuri? Cu siguranţă, nu e vorba de bani. Mihai nu are niciun sponsor, niciun venit şi este susţinut în totalitate de antrenorul său. A locuit într-un apartament cu mama sa, până nu demult, iar acum stă în chirie, pe care o plăteşte tot cu ajutorul lui Liviu Jigmond.

“Pentru toate titlurile naţionale, a primit foarte multe strângeri de mână şi diplome. Eu şi cu nişte prieteni îl ajutăm. Pasiunea ne împinge de la spate, el îşi rupe oasele, dar şi eu fac sacrificii. L-au chemat o dată la Consiliul Judeţean şi i-au dat 800 de lei, bani de bomboane. Era cu coloana ruptă pe atunci. Facem toate acestea strict de amorul artei. Acum, sper să reuşim să strângem bani pentru spitalizare, pentru îngrijirea lui”, a declarat antrenorul motociclistului lugojean.

Chiar am făcut dovada că facem din rahat bici şi mai şi plesneşte, dar suntem răsplătiţi cu strângeri de mână. Mihai merge pe o motocicletă din 2009, de aici şi riscurile mai mari la care se expune. Nu ne permitem deocamdată să luăm una nouă”, a spus Liviu Jigmond, antrenorul lui Stoichescu”.

L-au vizitat mulţi prieteni în aceste zile, i-au adus de toate, dar singura persoană care i-a stat alături zi și noapte este mama lui. L-a salvat îngerul păzitor. Nu ştiu câţi oameni ar fi supravieţuit după un accident ca al lui, spune Rodica Stoichescu.

Sportivul lugojean e neaşteptat de vesel, pentru un om aflat în starea lui. Zâmbeşte şi face şi haz de necaz. “Sunt pregătit de Halloween”, a spus Stoichescu referindu-se la ochii săi încă invineţiţi. Miercuri, lugojeanul s-a ridicat pentru prima oară din pat. A început să facă plimbări pe holul secţiei de neurochirurgie. Mama lui l-a ţinut de braţ, însă de ieri pilotul de 26 de ani a reuşit să meargă şi singur.

Nu m-am gândit niciodată să mă las. Mă regăsesc în chestia asta, îmi place. După fiecare trântă, mă gândesc cum să nu repet greşeala pe care am făcut-o. Acum mai am de stat o săptămână, probabil, în spital, apoi de abia aştept să trec din nou la treabă. Depinde cum mă voi simţi şi cu capul, dar de obicei mă refac repede. Sper ca în decembrie să mă urc iar pe motocicletă„, spune Stoichescu.”

Interviu cu MIHAI STOICHESCU, cel mai performant
pilot de motocros al Clubului Moto Extrem din Lugoj

– La ce vârstă ai început să practici acest sport, de când ai pasiunea aceasta pentru motociclete?

  • La început, pe la 9 ani, am început cu biciclete, BMX-uri, am mers pe o roată prin cartiere, după care am făcut performanță la carting la Clubul Elevilor Lugoj, apoi l-am văzut pe Liviu Jigmond și pe alți băieți și mergeam și eu cu bicicleta pe o roată, încercând să atrag atenția antrenorului de la Clubul Moto Extrem, apoi acesta a vorbit cu părinții mei, să merg și eu cu el să vedem niște curse, am mers la curse și mi-a plăcut ideea de a merge cu motociclete. Mi-am cumpărat întâi o motocicletă Mobra, apoi antrenorul mi-a cumpărat o motocicletă de motocros, am început antrenamentele la clasa de 85 cc, am mers un sezon la juniori, apoi la clasa de 125 cc, iar în anul următor  am concurat la categoria Open. În 2002, anul de debut în Campionatul Național de Motocros, deveneam campion național la clasa 85 cc, iar în 2005, campion național la cea mai dificilă clasă, MX1, performanță repetată și în 2006, 2007 și 2008. La cea mai mare clasă, de 450 cc, am participat la Campionatul Național obținând locul I – titlul de campion și am fost considerat atunci ”revelația sezonului”, scriau revistele în țară (N.r. Revista MOTO Life).

– În orașul nostru, când te-au văzut lugojenii cum evoluezi, pentru prima dată?

  • În Lugoj, abia în anul 2015 am ținut curse. În schimb, am evoluat la curse la Șag, la Brănești. În 2009 am făcut pista aceasta de motocros pe Dealul Hezerișului și abia în 2015 lugojenii mi-au urmărit evoluția la un campionat de Moto Extrem.

– Când ai fost legitimat la Clubul Sportiv Moto Extrem?

  • În anul 2002, la vârsta de 14 ani, am fost legitimat de către Liviu Jigmond, care este la club antrenor, manager, dar și mecanic și șofer. Au trecut 15 ani de când am început, și cu bune și cu rele, am avut performanțe deosebite, dar și accidentări, patru fracturi de coloană, fractură de bază de craniu, genunchii, mâinile fracturate, cu toate acestea mi-am revenit și am obținut din nou titluri de campion.

– Ce obiective aveți la club și pentru ce competiții vă pregătiți?

  • Acum vrem să modificăm pista de motocros, să o facem mai tehnică, mai dificilă, avem foarte mare nevoie de un buldozer să amenajăm pista, este foarte scump să închiriezi un asemenea utilaj. Am vrea să avem fonduri să amenajăm tribune, să poată veni lugojenii la curse, la antrenamente, de asemenea vestiare, parcare, grupuri sanitare, ar fi extraordinar dacă s-ar putea amenaja aceste obiective. Anul acesta am avut două curse, etapa întâi pe echipe la Lugoj, apoi a doua etapă în aprilie la Zărnești, apoi în mai la Valea lui Mihai, județul Bihor, obținând locuri foarte bune, iar în septembrie se continuă campionatul la Odorheiul Secuiesc, unde vor participa sportivii clubului nostru, urmărim să obținem cele mai bune performanțe.

– De ce anume are nevoie un sportiv de performanță, pentru a obține rezultate excepționale?

  • E nevoie de o pistă de antrenament modificată, mai performantă și fără praf (avem foarte mare nevoie de surse de apă la pista de antrenament de pe Dealul Hezerișului). Trebuie să muncești foarte mult ca să obții performanțe deosebite, de asemenea, ai nevoie de multe calități: talent, dăruire, ambiție, profesionalism, seriozitate, disciplină, de mult curaj și determinare, de perseverență, fără toate acestea nu poți obține rezultate foarte bune în sportul de performanță.

– Ce îți dorești pentru viitor?

  • Îmi doresc o pistă amenajată conform standardelor pentru un Campionat European de Motocros la Lugoj, ar fi extraordinar dacă am putea realiza acest obiectiv excepțional pentru lugojeni și pentru orașul nostru, de asemenea îmi doresc cât mai multe performanțe în continuare și de asemenea îmi doresc să am posibilitatea să antrenez tineri care să obțină în timp performanțele obținute de mine și chiar mai mult, aș fi foarte mândru de ei.

– Mulțumim pentru interviul acordat, mult succes în activitatea sportivă și să obții cele mai bune performanțe!

Estera CIMPONERIU

Despre admin 6555 de articole
Nicolae Silade, poet și jurnalist

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.