Iubitorii de drumeții pot parcurge întregul traseu Via Transilvanica, pe o lungime de 1.400 kilometri

  • Proiectul inițiat de Asociaţia Tăşuleasa a fost finalizat, ultimul tronson amenajat, de 134 kilometri, fiind cel din județul Alba;
  • Traseul începe la Putna și se încheie la Drobeta Turnu Severin;
  • Finalizarea proiectului a fost marcată la Alba Iulia, în prezența ambasadorilor, partenerilor, sponsorilor, instituțiilor implicate și a publicului din orașul Marii Uniri;

Primul traseu de lungă distanță din România, Via Transilvanica, un proiect inițiat de Asociația Tăşuleasa Social, condusă de Alin Uşeriu, a fost finalizat pe întreaga lungime de 1.400 kilometri şi a fost lansat oficial sâmbătă seara, la Alba Iulia. Traseul începe din Bucovina, de la Putna, se încheie la Dunăre, la Drobeta Turnu Severin și trece prin 10 județe: Mehedinți, Caraș-Severin, Hunedoara, Alba, Sibiu, Brașov, Harghita, Mureș, Bistrița-Năsăud și Suceava. Unic în România, proiectul Via Transilvanica fructifică zestrea cultural-istorică a locurilor și a celor 200 de comunități din zona pe care o străbate și își propune să dezvolte turismul verde și antreprenoriatul rural, tradițional românesc.

E.ON, în calitate de Partener pentru Sustenabilitate al proiectului de ecoturism Via Transilvanica, a susținut realizarea a 200 kilometri din acest traseu, grație implicării clienților care au răspuns pozitiv provocării lansate de companie de a-și activa factura electronică. Compania „a răsplătit” fiecare factură activată cu amenajarea unui metru din acest drum și, totodată, a acordat reduceri la factură pentru cei care consumă energie 100% din surse regenerabile.

„Împreună cu colegii mei am ajuns la Alba Iulia după câteva săptămâni în care am parcurs întregul traseu pe jos. Să vezi cu ochii tăi și să parcurgi fiecare kilometru din Via Transilvanica, amenajat cu mari eforturi, în vremuri dificile, să îți amintești de fiecare bornă plasată și de fiecare poveste pe care ai auzit-o în cale în cei patru ani este un lucru extraordinar. Suntem fericiți că am ajuns în acest punct și că am avut parteneri de nădejde, iar E.ON a fost la înălțime în toți acești ani”, spune Alin Ușeriu, președintele Asociației Tășuleasa Social.

„Sunt trei motive care ne-au convins să intrăm în acest parteneriat și să susținem «Drumul care unește». Acestea sunt valorile comune pe care le avem noi, cei de la E.ON și Asociația Tăşuleasa. Vrem să fim mai aproape de oameni, să le facem viața mai frumoasă și să trăim într-un mod sustenabil, respectând natura și bucurându-ne de darurile acesteia, într-o lume marcată de multe frământări”, afirmă Claudia Griech, directorul general al E.ON Energie România.

Marcarea finalizării proiectului Via Transilvanica a avut loc sâmbătă, 8 octombrie, în Piața Cetății din Alba Iulia, în prezența ambasadorilor, inițiatorilor, partenerilor și susținătorilor acestui proiect de ecoturism. Orașul Marii Uniri de la 1918, Alba Iulia, a fost scena lansării proiectului Asociației Tăşuleasa Social în urmă cu patru ani, anul Centenarului, și tot aici inițiatorii proiectului au dorit să marcheze finalul de proiect, cu câteva zile înainte de sărbătorirea celor 100 de ani de la încoronarea Regelui Ferdinand și a Reginei Maria.

La lansarea oficială a traseului Via Transilvanica, sâmbătă seară, în Piaţa Cetăţii din Alba Iulia, au participat, alături de Alin Uşeriu, preşedintele Asociaţiei Tăşuleasa Social, şi ultramaratonistul Tibi Uşeriu, Ambasadorii Marcel Iureş, Andreea Esca, Nicolae al României, Dragoş Bucurenci şi reprezentanţii partenerilor implicaţi în proiect: Claudia Griech – directorul general al E.ON Energie România şi Cătălin Munteanu – director executiv în cadrul Raiffeisen Bank.

Despre E.ON România

Grupul german E.ON este unul dintre liderii pieţei de energie, având în România o prezenţă consolidată de-a lungul a 17 ani. Companiile-fanion ale grupului sunt Delgaz Grid şi E.ON Energie România, acestea desfăşurând activităţi de distribuţie, respectiv de furnizare a energiei şi a soluţiilor energetice pentru circa 3,4 milioane de clienţi. De la intrarea pe piaţa din România, E.ON a investit circa 1,9 miliarde de euro, în principal în modernizarea reţelelor. Totodată, valoarea contribuţiilor virate la bugetul de stat şi bugetele locale se ridică la 2,7 miliarde de euro.

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.