Harta autostrăzilor care se vor construi în România până în anul 2030

Urmărește-ne pe WhatsApp | Telegram | Google News

Până în anul 2030, românii ar putea circula pe 11 noi autostrăzi, prevede Master Planul General de Transport al României trimis spre aprobare către Guvern.

Cel mai repede, adică în 2017 și 2018, vor trebui să fie încheiate lucrările la două tronsoane din Autostrada Transilvania, adică la porțiunea Suplacu de Barcău – Borș (+Oradea) și la ruta Nădășelu – Suplacu de Barcău, iar în 2020 ar trebui să fie gata și rutele Sibiu – Brașov, Târgu Neamț – Iași – Ungheni și Craiova – Pitești.

Master Planul General de Transport al României trimis spre aprobare Guvernului este documentul care stabilește modul în care va evolua infrastructura din România până în 2030, atât rutieră, cât și feroviară, navală, aeriană și multimodală.

Autostrada Sibiu – Pitești ar urma să fie gata în 2022, va avea o lungime de 116,60 km și va costa, în total, 1673,57 milioane de euro.

Tot în 2022, românii ar putea circula pe încă două șosele de mare viteză aflate printre prioritățile Master Planului, și anume Comarnic – Brașov și Târgu Neamț – Iași – Ungheni. Controversata autostradă Comarnic – Brașov ar urma să aibă o lungime totală de 58 de kilometri, și va costa, în total, 997,75 milioane de euro.

Autostrada Târgu Neamț – Iași – Ungheni, a treia pe lista ministerului în Master Planul General de Transport, a fost inclusă în bugetul României la finele anului trecut, iar autoritățile estimau că lucrările vor începe cel târziu în 2016.

Alte proiecte de autostradă trecute în Master Planul General de Transport sunt cele pentru Autostrada Sibiu-Brașov, cu termen de finalizare în anul 2020 (120 de kilometri lungime, costuri de 816,44 milioane de euro), Autostrada Craiova-Pitești care trebuie să fie gata tot în 2020 (aproximativ 125 de kilometri și 900 de milioane de euro), Inelul București (A0), cu începerea lucrărilor în 2018 și terminarea lor în 2022 (102 kilometri lungime și 1,335 miliarde de euro costuri).

Pentru Autostrada Târgu Mureș – Târgu Neamț lucrările ar trebui să înceapă în acest an, iar termenul-limită este 2026. Numărul total de kilometri ar fi de 183, iar cheltuielile ar urma să ajungă la aproape 3 miliarde de euro. Mai târziu, în 2022, ar trebui să fie demarate lucrările la drumurile rapide între Ploiești și Comarnic (51 de kilometri, 306 milioane de euro costuri), dar și între Brașov și Bacău, lung de 160 de kilometri, la un preț total care este estimat la 1,845 miliarde de euro.

În zona infrastructurii rutiere au fost incluse în Master Planul General de Transport și proiectele prioritare pentru drumurile expres, termenul de finalizare cel mai îndepărtat fiind 2036.

Prioritățile listate în document se referă la modernizarea actualei centuri a Capitalei, de la autostrada spre Pitești până la cea spre Constanța, iar alte șosele de acest fel care sunt prioritizate sunt Ploiești – Buzău, Bacău – Focșani, Buzău – Focșani, Constanța – Brăila.

harta-autostrazi-1a

AL PRESS

Despre admin 6587 de articole
Nicolae Silade, poet și jurnalist

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.