Greva generală din Primăria Lugoj se amână pentru luna septembrie

Urmărește-ne pe WhatsApp | Telegram | Google News

Luni, 18 iulie 2016, Federația Națională a Sindicatelor din Administrație a transmis un COMUNICAT prin care se suspendă greva generală, programată a fi declanşată începând cu data de 19 iulie 2016, iar în cazul în care nu vor fi soluționate problemele din administrația publică, federația va relua acţiunile de protest în cursul lunii septembrie 2016.

Președintele Federației Naționale a Sindicatelor din Administrație, Valer Suciu și vicepremierul Vasile-Sebastian Dâncu, care este și ministrul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice, au convenit o amânare a grevei generale. Cele două parți au hotărat să cerceteze cauzele și unele rezolvări posibile ale problemelor din administrația publică.

Din partea sindicaliștilor, au fost înaintate următoarele solicitări:

  •  analizarea și rezolvarea problemelor cu care se confruntă funcţionarii publici şi personalul contractual din administraţia publică locală;
  •  analiza, dezbaterea și promovarea strategiilor de modernizare a funcţiei publice precum şi strategia formării profesionale în administrația publică centrală si locală;
  •  participarea la dezbaterea și lucrările Comisiei interministeriale pentru redactarea Codului Administrativ şi a Codului de procedură administrativă;
  •  se vor analiza împreună efectele negative, în scopul corectării sau eliminării unor prevederi din O.U.G. nr. 20/2016.

Reprezentanţii Federației Naționale a Sindicatelor din Administrație, la care sunt afiliați și sindicaliști din cadrul Primăriei Municipiului Lugoj, vor cere participarea la grupurile de lucru ale Guvernului care elaborează Legea pentru salarizarea unitară a personalului plătit din fonduri publice. Ȋn cadrul construcţiei acesteii legi, Guvernul României va lua în discuţie posibilitatea ca administraţia publică locală să fie considerată ramură prioritară, pentru reducerea discrepanţelor salariale dintre angajaţii care îşi desfăşoară activitatea în consiliile judeţene, primării, precum şi celelalte categorii de bugetari;

Federația Națională a Sindicatelor din Administrație intenționează să sprijine Guvernul României pentru colectarea datelor privind salariile ce vor fi plătite începând cu data de 01.08.2016 în unităţile administrativ-teritoriale şi vor fi înregistrate în registrul public de evidenţă, ca urmare a aplicării prevederilor O.U.G. nr. 20/2016.

Guvernul României va urma să inițieze discuţiile cu Ministerul Finanţelor Publice, pe baza următoarelor principii: norma de hrană să se acorde tuturor salariaţilor din administraţia publică locală, în limita bugetelor aprobate iar acordarea voucherelelor de vacanţă să fie condiţionată de îndeplinirea unor criterii de performanţă.

Reprezentanţii sindicatelor vor fi invitaţi să participe la discuţiile cu Ministerul Finanţelor Publice, iniţiate de Ministerul Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice, având ca termen de finalizare luna septembrie 2016.

Vicepremierul Vasile-Sebastian Dâncu a asigurat că va acorda sprijin pentru ca modernizarea administraţiei publice şi recâştigarea demnităţii salariaţilor din administraţia publică să devina un proces accelerat, în care toate deciziile şi strategiile se vor face în cadrul unui parteneriat cu organizaţiile reprezentative sindicale care activează în acest domeniu.

Reamintim că la nivelul județului Timiș, din cele 99 de primării, au fost în jur de 1.300 de semnături pentru greva generală și doar 64  semnături împotrivă.

Estera CIMPONERIU

Despre admin 6661 de articole
Nicolae Silade, poet și jurnalist

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.