Spitalul Municipal „Dr. Teodor Andrei” din Lugoj a fost pe punctul de a rămâne fără oxigen și fără instalația în sine, din cauza unei datorii record de 250.000 de lei, motiv pentru care furnizorul instalației cheamă unitatea spitalicească în instanță. Situația critică de la spital l-a determinat pe primarul Francisc Boldea să țină o conferință de presă, în care a declarat că Primăria Lugoj a alocat sume consistente pentru spital, iar cei din conducere nu au fost în stare să le cheltuie nici anul acesta, nici în 2018.
„Aș vrea să anunț populația Lugojului că anul trecut, în 2018, am alocat 3.345.000 de lei și au cheltuit 1.700.000 de lei. Mi-au rambursat 1.900.000. Nu au fost în stare să cheltuiască banii pe care i-au avut pentru dezvoltare și pentru investiții. Anul acesta le-am dat o sumă și mai mare, 5 milioane de lei, și au cheltuit din ei 224.000, adică două miliarde și jumătate. Nu au cheltuit până în data de 8 august 4.175.000. Enorm de mult. Apoi le-am dat numai pentru întreținere suma de 623.000 lei, iar la rectificarea din iulie le-am dat 223.000 lei cu care puteau să plătească datoriile pe care le aveau la oxigen. Nu le-au plătit și au folosit banii în altă parte. Acest lucru nu mai poate continua. Noi facem eforturi să le dăm o sumă mare de bani, ei nu cheltuie nici 10% din banii pe care îi dăm noi pentru dezvoltare și vrem ca spitalul să se dezvolte”,
a precizat Francisc Boldea, primarul Lugojului.
Edilul șef al orașului consideră că sunt prea mulți angajați, în comparație cu numărul de paturi folosite.
„De asemenea, gradul de ocupare a paturilor în spital este de 60%. Practic sunt 200 de paturi folosite, dar noi am făcut angajări pentru 360 de paturi și atunci ne mirăm că din contractul cu Casa toți banii care sunt îi cheltuim pe salarii, putând împărți, 70 % pentru salarii și 30 % pentru utilități, pentru gaz, pentru apă, pentru medicamente. Așa face orice gospodar. Noi nu putem lua din banii lugojenilor să plătim contracte făcute de ei, pentru că ar fi un ajutor de minimis, lucru ilegal, pe care orice curte de conturi ți-l impută. Soluția ar fi să dimensioneze personalul după gradul de ocupare a spitalului și să existe un echilibru între contractul cu Casa de Asigurări de Sănătate și sumele care vin din Municipiul Lugoj”,
a declarat Francisc Boldea, primarul municipiului Lugoj.
De asemenea, edilul șef a mai declarat că cei de la spital nu au comunicat suma exactă nici în ceea ce privește necesarul de care unitatea are nevoie pentru plata datoriilor, iar în momentul în care s-a făcut bugetul, lista de investiții s-a modificat de șase ori.
Luni, 12 august, după închiderea ediției, a avut loc o ședință extraordinară a Consiliului Local, pe ordinea de zi aflându-se rectificarea bugetului local, prin care să se transfere o sumă de bani spre sănătate pentru a evita ca spitalulului lugojean să i se întrerupă furnizarea de oxigen.
Alina DAMIAN
Descoperă mai multe la Actualitatea Online
Abonează-te ca să primești ultimele articole prin email.
Lasă un răspuns