Entre amis, o nouă mobilitate Erasmus+ a elevilor de la HasdEU

Urmărește-ne pe WhatsApp | Telegram | Google News

Luni, 14 aprilie 2024, 9 elevi de la Liceul Teoretic „Iulia Hasdeu” din Lugoj a început o mobilitate Erasmus+ la EPL de l’Oise din Airion (Franța). La prima oră a zilei elevii români au fost întâmpinați de conducerea școlii gazdă și de elevii din Franța implicați în proiect. Elevii românii și francezi implicați în activități s-au prezentat și au aflat  folosind metoda speed dating și au participat la activități de team building. Tot acum, elevii de la Airion au prezentat localitatea și liceul în care învață, iar elevii din Lugoj și-au prezentat orașul și liceul.

Activitățile au continuat cu vizitarea școlii gazdă. Elevii români au fost ghidați de elevii francezi și au urmărit obiectivele vizitate cu ajutorul unui chestionar. Elevii români au descoperit informații despre școala gazdă și despre sistemul de învățământ francez și și-au îmbunătățit abilitățile de comunicare în limba franceză.

După această vizită, elevii au participat la o activitate interactivă în care au învățat despre politică, evenimentele actuale și stereotipuri. În cadrul acestei activități, elevii români s-au implicat în activități și au lucrat alături de studenții francezi.

Pentru a descoperi sistemul de învățământ din Franța, elevii români au participat la ore în cadrul școlii gazdă. Elevii români au participat la ore de fablab, franceză, matematică, fizică și istorie-geografie la școala gazdă și au urmărit lecțiile pe baza de chestionare.

Ziua s-a încheiat cu diverse activități comune. Elevii români și francezi participă la jocuri de masă, activități sportive sau culturale (dansuri, cântece etc.), precum și la realizarea unui slam. Astfel, elevii români și-au dezvoltat abilitățile de comunicare în limba franceză, au aflat informații despre cultura și civilizația Franței și și-au dezvoltat abilitățile de lucru în echipă.

În cea de a doua zi a mobilității în Franța, marți, 16 aprilie 2024, elevii români și francezi au participat la o excursie la Saint-Valéry-sur-Somme și la Fort-Mahon-Plage. În orașul medieval Saint-Valery sur Somme, elevii români au luat contact cu istoria și arhitectura medievală. Elevii lugojeni au primit explicații și au învățat pe baza unor chestionare puse la dispoziție de profesorii din școala gazdă.

După amiaza, elevii francezi și români au vizitat Golful Somme din Rezervația Națională Națională Somme și plaja Fort Mahon, cunoscută pentru numeroasele foci care pot fi văzute aici. Elevii au observat dunele specifice plajelor de la Marea Nordului și au descoperit flora și fauna din zonă. În grupuri mixte, româno-franceze, elevii au citit peisajul pe baza unor grile de observație și au întocmit o listă de termeni specifici.

Participând la aceste mobilități, elevii și-au dezvoltat abilitățile de comunicare în limba franceză, au învățat despre geografia, flora și fauna Franței, despre cultura și civilizația franceză, despre istoria Franței și și-au dezvoltat competențele de comunicare orală și scrisă în limba franceză.

Miercuri, 16 aprilie 2024, elevii de la Liceul Teoretic „Iulia Hasdeu” din Lugoj aflați într-o mobilitate Erasmus+ la EPL de l’Oise din Airion au fost într-o excursie capitala Franței, Parisul. Aici, elevii francezi și români au vizitat Trocadero, Turnul Eiffel, malurile Senei, Petit și Grand Palais, Champs Elysée, Place de la Concorde și Grădina Tuileries din Paris. Elevii români au notat pe fișe  aspecte reprezentative legate de cultura și civilizația franceză, iar elevii francezi a fost ghizi pentru elevii români și le-au oferit informații despre cele mai reprezentative clădiri din Franța.

În a doua parte a zilei, elevii au vizitat Muzeul Luvru. Aici, elevii români și francezi au au descoperit simbolurile emblematice în jurul virtuților cardinale (prudență, forță, dreptate și cumpătare), virtuților olimpice (excelență, respect și prietenie) și motto-ului european („Uniți în diversitate”) în operele de artă expuse. Ziua s-a încheiat cu o vizită la casa în care a locuit Iulia Hasdeu la Paris, pe rue Saint-Sulpice în care a locuit, la Paris.

Participând la aceste activități, elevii români și-au dezvoltat abilitățile de comunicare în franceză, și au învațat despre istoria, cultura și civilizația Franței, și-au dezvoltat competențele de comunicare orală și scrisă în franceză și au descoperit importanța conservării patrimoniului național, îmbunătățindu-și abilitățile civice.

Joi, 18 aprilie 2024, elevii români aflați într-o mobilitate în Franța au vizitat orașul Amiens. Împreună cu elevii francezi, care au avut rolul de ghizi, liceenii de la HasdEu au vizitat cartierul Gării, Catedrala și cartierul Saint-Leu. Elevii români au notat principalele aspecte reprezentative legate de civilizația franceză. Liceenii francezi au fost ghizi pentru studenții români și le-au oferă informații despre cele mai reprezentative clădiri din oraș. De asemenea, elevii au făcut un tur al Catedralei din Amiens. Aici, liceenii francezi au prezentat câteva informații studenților români despre istoria și arhitectura clădirii. La sfârșitul vizitei, elevii români au întocmit un jurnal al zilei.

La sfârșitul zilei, într-o activitate de debriefing, elevii au făcut scurte prezentări pentru a scoate în evidență cele învățate despre cultura, civilizația, geografia franceză, despre cele mai importante momente ale istoriei Franței și Europei și despre legăturile culturale dintre Franţa şi România.

În această zi, participanții din România și-au dezvoltat abilitățile de comunicare în franceză, au învățat despre istoria, cultura și civilizația Franței și și-au dezvoltă competențele de comunicare orală și scrisă în franceză. Elevii de la HasdEu au înțeles importanța conservării patrimoniului național și și-au îmbunătăți competențele civice.

Vineri, în ultima zi a mobilității la EPL de l’Oise din Airion, liceenii lugojeni aceștia au participat la ore de franceză, matematică, fizică și istorie-geografie în școala gazdă. Elevii români de la Liceul Teoretic „Iulia Hasdeu” din Lugoj au urmărit lecțiile pe baza unor chestionare și au reperat diferențele dintre diferitele sisteme de învățământ din Franța și România, comparând metodele de predare.

În a doua parte a zilei, elevii români și francezi au lucrat împreună pentru a realiza produsele finale ale mobilității: afișe, bannere etc. și au realizat o frescă colectivă cu acestea. În aceeași activitate finală elevii s-au intervievat reciproc și au participat la declamații de slam. La finalul activităților s-au acordat diplomele de participare.

În cadrul acestor activități, elevii români și-au dezvoltat abilitățile de lucru în grup, competențele de comunicare în limba franceză, oral și scris și au descoperit noi aspecte ale ale sistemului de învățământ din Franța. Elevii au dobândit cunoștințe de specialitate (franceză, matematică, fizică și istorie-geografie) și despre metodele de predare-învățare în Franța și și-au dezvoltat terminologia în limba franceză.

Despre admin 6630 de articole
Nicolae Silade, poet și jurnalist

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.