Patru elevi de la Liceul Teoretic „Iulia Hasdeu” din Lugoj au participat, în perioada 5-9 februarie, la o mobilitate Erasmus+ în Belgia, la Institute Sisters Maricolen din Maldegem.
Alături de elevii români, la această mobilitate au participat și elevi de la I.E.S. Castellet din Sant Vicenç de Castellet (Spania), Rupprecht-Gymnasium din München (Germania) și Lycée Saint-Exupéry din Terrasson (Franța).
Mobilitatea s-a desfășurat sub deviza Uni.e.s dans la diversité, în cadrul acreditării Erasmus+ deținute de Liceul Teoretic „Iulia Hasdeu” din Lugoj, având ca limbă de comunicare franceza.
În prima zi a mobilității, elevii din România au fost primiți de conducerea școlii gazdă și au făcut cunoștință cu echipa de implementare a proiectului din Belgia, precum și elevii din Franța, Germania și Spania implicați în proiect. Activitățile au început cu jocuri de inter cunoaștere. Elevii implicați în mobilitate s-au prezentat și s-au implicat în activități de team building, folosind metodele Elevator pitch și Speed dating. Elevii din Lugoj au prezentat orașul și liceul în care învață. A urmat vizitarea școlii gazdă de către oaspeți și alte activități desfășurate pe metode interactive. În a doua parte a zilei, reprezentanții școlii gazdă au făcut o prezentare a școlii și a proiectelor europene în care este implicată instituția, iar mai apoi, elevii școlii gazdă le-au predat oaspeților o lecție de limba Néerlandais, învățându-i câteva cuvinte în această limbă. De asemenea, elevii au participat la o lecție despre istoria Belgiei.
Marți, cei patru elevi de la Liceul Teoretic „Iulia Hasdeu” din Lugoj au vizitat orașul Bruxelles. Alături de elevii și profesorii școlii gazdă, precum și elevii din Franța, Germania și Spania implicați în activități, elevii români s-au plimbat în Cartierul European (Le Quartier européen) și în centrul istoric al capitalei Belgiei, având posibilitatea să descopere aspecte reprezentative legate de civilizația belgiană. Întreaga activitate a fost coordonată de elevii belgieni care au oferit oaspeților informații despre cele mai reprezentative clădiri și locuri din Bruxelles.
În Cartierul European (Le Quartier européen) elevii au putut vedea sediile Parlamentului European, Comisiei Europene, Consiliul Uniunii Europene și Consiliul European, precum și diverse monumente dedicate unor personalități semnificative pentru ideea europeană, precum Robert Schuman. În centrul Bruxellului elevi au descoperit istoria, politica și cultura belgiană vizitând reședința primului-ministru (Rue de la Loi, 16), Parlamentul flamand, Palais de la Nation (Parlamentul belgian), Parcul Warande, Palatul Regal, Muzeul instrumentelor muzicale, Gara centrala, Biblioteca și Galeriile regale, La Grand Place (Piața Centrală) și, bineînțeles, Manneken Pis. După amiază, elevii și profesorii implicați în proiect au participat la o vizită ghidată la sediul Parlamentului European, unde au avut posibilitatea să descopere istoria, valorile și modul de funcționare al Uniunii Europene.
Miercuri, 7 februarie 2024, cei patru elevi de la Liceul Teoretic „Iulia Hasdeu” din Lugoj au participat, alături de colegii din Spania, Belgia, Franța și Germania la activități și ateliere în cadrul cărora, pentru a ilustra conceptul de diversitate, elevii români au prezentat colegilor filmul Concertul, iar mai apoi au lucrat în grupe mixte, dezbătând din diverse unghiuri un film pe tema diversității propus de gazde. După amiază, elevii români, germani, spanioli, belgieni și francezi s-au implicat în activități practice bazate pe filmul vizionat, realizând materiale în care și-au descrie experiențele lor despre diversitate și respectarea diversității.
Ziua de joi a început cu o excursie la o excursie Bruges. Împreună cu elevii din Spania, Germania, Belgia și Franța, elevii români au vizita Musée Groeninge și centrul istoric al orașului Bruges. Elevii din școala gazdă, au avut îndeplinit rolul de ghizi, prezentând cele mai importante monumente arhitectonice din oraș. Elevii români au lucrat în grupuri mixte, învățând pe baza unor grile de observație. După amiaza, reprezentanții instituției gazdă au prezentat oaspeților rezultatele proiectelor Leonardo + și Maricolen on Ice în care a fost implicată școala din Belgia.
Vineri, 9 februarie, în ultima zi a mobilității Erasmus+ la Institute Sisters Maricolen din Maldegem, elevii de la Liceul Teoretic „Iulia Hasdeu” din Lugoj au asistat la diverse ore în școala gazdă și au urmărit lecțiile pe baza unor chestionare, încercând să descopere diferențe între sisteme de învățământ din Belgia și România, comparând metodele de predare. Ziua a continuat cu o vânătoare de comori culturale și arhitecturale. Elevii români, spanioli, germani și francezi implicați în mobilitatea Erasmus+, au descoperit cele mai importante clădiri și monumente din Maldegem, orașul în care se află școala gazdă. Oaspeții au fost ghidați de elevi din școala gazdă.
În ultima activitate a mobilității, elevii români, spanioli, germani, belgieni și francezi au lucrat împreună pentru a realiza produsele finale ale mobilității: afișe, postere, bannere etc. Participanții la proiect s-au intervievat reciproc și au vorbit despre experiențele de învățare din aceste zile. La finalul activităților s-au acordat diplomele de participare.
Implicându-se în această mobilitate, elevii Liceului Teoretic „Iulia Hasdeu” din Lugoj, și-au dezvoltat abilitățile de comunicare în limba franceză și au descoperi informații despre sistemul de educație din Belgia și informații despre istoria și particularitățile culturii și civilizației țării gazdă. Participând la activitățile de învățare organizate de școala gazdă, elevii români și-au dezvoltat abilitățile de lucru în grup, au înțeles importanța conservării patrimoniului național și și-au îmbunătățit cunoștințele despre instituțiile Uniunii Europene și competențele civice, au învățat noi metode de analiză a unui document video și noi moduri de exprimare artistică și au descoperit importanța respectării diversității.
Lasă un răspuns