Cum să îți construiești echipa perfectă: 5 sfaturi de leadership

Urmărește-ne pe Telegram și Google News

Te-ai gândit vreodată că leadershipul este o artă? Să conduci oamenii, dintr-o perspectivă corectă și profesionistă, nu este deloc ușor. Ai nevoie de ambiție, determinare, o mulțime de cunoștințe și, mai ales, respectul celor care ar trebui să-ți urmeze direcțiile. Știi și tu că procesul de comunicare poate exista în orice companie, dar nu toate echipele reușesc să comunice eficient. Aici intervine rolul liderului.

Pentru că activitatea de zi cu zi se bazează pe comunicare, un lider capabil are nevoie de o echipă puternică, formată din oameni care își înțeleg foarte bine rolul în companie și reușesc, alături de colegi, să facă performanță. Dar cum poți să îți construiești echipa perfecta? În primul rând, va trebui să înțelegi că procesul de învățare nu se termină niciodată. Drept urmare, ar fi indicat să participi la programe de formare. Există o mulțime de cursuri de leadership, comunicare și public speaking, care îți pot deveni un real ajutor. De exemplu, cursurile oferite de Amalia Sterescu te pot ajuta să înțelegi cu ce ești tu diferit față de ceilalți profesioniști în domeniu și cum poți împărtăși cunoștințele și calitățile tale cu o întreagă echipă. Apoi, ți-ai putea ghida activitatea zilnică după sfaturile profesioniștilor. Iată 5 dintre cele mai importante sfaturi de leadership:

Oferă feedback constant

Încercă să oferi feedback constant echipei tale și cere, la rândul tău, părerea lor. Reține doar că toate discuțiile în acest sens trebuie să aibă un rol constructiv. Concentrează-te pe ceea ce aveți de făcut, pe încurajare și determinare. Știi doar că, de cele mai multe ori, o simplă vorbă bună poate să facă minuni. De altfel, ar trebui să știi că absența feedback-ului poate duce la pierderi masive de informații, întârzieri și frustrări. În plus, membrii echipei pot simți că eforturile lor nu sunt deloc apreciate. Poți afla mai multe informații despre ce înseamnă o viziune de lider, dacă urmezi un curs de specialitate.

Încurajează lucrul în echipă

Munca în echipă trebuie privită ca o nevoie esențială în procesul de lucru, dar pentru a reuși să îi încurajezi pe toți să privească acestă opțiune ca pe un real ajutor, trebuie să parcurgi câțiva pași:

  • Asigură-te că fiecare membru își cunoaște foarte bine rolul în echipă, dar și valoarea pe care o aduce proiectelor de lucru;
  • Încurajează-i pe toți să vină cu propuneri, chiar dacă nu toate pot fi de folos;
  • Acceptă recomandările echipei și fii un exemplu în acest sens.

Realizează un mix între nivelurile de experiență

Să ai o echipă formată din profesioniști cu o experiență vastă în domeniu pare un vis devenit realitate. Pe de altă parte, specialiștii consideră că, de multe ori, juniorii pot aduce o gură de aer proaspăt în companii. Sunt mult mai flexibili, inovatori și, să fim sinceri, mult mai familiarizați cu tehnologia. Astfel, un mix între nivelurile de experiență ți-ar putea prinde bine.

Motivează-ți echipa constant

E important să măsori constant performanțele echipei și să oferi feedback constructiv, dar pentru a avea un real succes, va trebui să știi cum să îi motivezi. Nu te încuia în birou! Fii lângă ei și încearcă să le transmiți ideea că succesul echipei înseamnă succesul fiecăruia.

Exprimă-ți cerințele clar și concis

Dacă echipa ta primește toate informațiile, într-un mod cât mai clar, coerent și concis, poți fi sigur că nu vor exista probleme pe parcursul procesului de lucru. Este foarte important ca fiecare membru din echipă să știe ce are de făcut. În acest fel se pot evita confuziile.

Așadar, există numeroase modalități prin care poți construi o echipă perfectă. Cu toate acestea, trebuie să ții cont că vei avea nevoie de timp, dar și de încredere în capacitatea de a conduce oamenii cu care lucrezi.

Despre admin 6224 de articole
Nicolae Silade, poet și jurnalist

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.