Cinci dintre cei 15 câștigători ai concursului „Energie pentru viitor” sunt elevi de liceu din județul Timiș

>

Concursul „Energie pentru viitor” și-a desemnat câștigătorii

  • În competiția online, care a debutat pe 19 februarie, s-au înscris 115 elevi din toată țara;
  • 15 laptopuri vor ajunge în perioada următoare la câștigători;
  • Cei mai mulți dintre câștigători, adică cinci dintre aceștia, sunt elevi din județul Timiș.

Folosirea algelor marine pentru producția de energie, turbine eoliene tip vortex – generatoare de energie – dar și prietenoase cu păsările, generator de energie montat în structura pietonală, dispozitive inovative de captare a energiei din apă, panouri solare flexibile ce pot fi montate pe orice suprafață, energie termală sau panouri termoelectrice care captează energie produsă de diferența de temperatură.

Acestea sunt câteva dintre alternativele prezentate de tineri privind sursele de energie care vor domina orașul viitorului în anul 2050, tema concursului online „Energie pentru viitor”, ajuns la final. În competiția organizată de E.ON Energie România 115 tineri din clasele a VIII-a până la a XII-a din întreaga țară și-au fructificat șansa de a se înscrie și de a câștiga cele 15 laptopuri puse în joc.

Cinci dintre câștigători sunt elevi de liceu din județul Timiș, 4 dintre aceștia diind concurenți din Timișoara și unul din localitatea Bacova.

„Le mulțumim tuturor celor care s-au înscris în concurs și au făcut un exercițiu de imaginație privind orașul viitorului în anul 2050. Chiar dacă numai 15 dintre ei au ajuns în finală, fiecare dintre cei care au răspuns provocării noastre sunt speciali prin interesul pe care l-au manifestat pentru lumea energiei inteligente și dominate de sursele regenerabile”,

spune Claudia Griech, Directorul General Adjunct al E.ON Energie România.

Selectarea și evaluarea ideilor și proiectelor de către juriu (format din profesori, specialiști din cadrul E.ON și din domeniul comunicării și relațiilor publice) s-a făcut ținând seama de următoarele criterii:

  • răspunsul la provocare – în ce măsură ideile/proiectele ajută la rezolvarea unor posibile probleme legate de alimentarea cu energie a orașelor în 2050;
  • calitatea și creativitatea soluției găsite – în ce măsură ideile/proiectele sunt inovatoare și dau dovadă de creativitate;
  • acuratețea informațiilor – în ce măsură elevii se folosesc de date sau analize relevante pentru a-și susține ideile/proiectele;
  • modul de prezentare a ideilor – în ce măsură elevii au reușit să demonstreze o comunicare clară și persuasivă a ideilor/proiectelor.

Despre E.ON Romania

Grupul german E.ON este unul dintre liderii pieţei de energie, având în România o prezenţă consolidată de-a lungul a 16 ani. Companiile-fanion ale grupului sunt Delgaz Grid şi E.ON Energie România, acestea desfăşurând activităţi de distribuţie, respectiv de furnizare a energiei şi a soluţiilor energetice pentru circa 3,3 milioane de clienţi. De la intrarea pe piaţa din România, E.ON a investit circa 1,8 miliarde de euro, în principal în modernizarea reţelelor. Totodată, valoarea contribuţiilor virate la bugetul de stat şi bugetele locale se ridică la 2,5 miliarde de euro.


Descoperă mai multe la Actualitatea Online

Abonează-te ca să primești ultimele articole prin email.

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.