Chinezii dau lovitura pe piața auto. Mașina electrică și ieftină care dă de pământ cu Tesla

Urmărește-ne pe WhatsApp | Telegram | Google News

Hong Guang Mini EV este mașina anului în China. Modelul a fost cumpărat de 25.778 de clienți numai în prima lună a acestui an, devansând puternic Tesla Model 3 în preferințele cumpărătorilor asiatici.

Hong Guang Mini EV i-a captivat pe chinezi, fiind mașina ideală pentru muncitorii care fac naveta. Mașina are o capacitate de patru persoane, o autonomie de peste 170 kilometri și poate fi încărcată de la o priză de 240V.

De asemenea, designul ei ideal pentru metropolele foarte aglomerate, cu un exterior de mai puțîn de trei metri lungime, i-a fermecat pe cumpărătorii chinezi.

Prețul celei mai ieftine dintre versiunile modelului pleacă de la aproximativ 3.700 euro. Totuși, cumpărătorii au opțiunea unei versiuni cu aer condiționat, care are un preț de puțin peste 4.000 euro.

Cea mai scumpă versiune a Hong Guang Mini EV ajunge la un preț de aproximativ 4.800 euro. Lansat în vara lui 2020, Hong Guang Mini EV a reprezentat o adevărată revoluție pe piața auto din China, reușind să vândă peste 50.000 de modele în doar primele luni de la lansare.

Dacia va avea mașină electrică ieftină pentru România

Dacia va oferi, din acest an, o mașină electrică ieftină pentru piața din România. Prețul pentru țara noastră nu a fost deocamdată comunicat. E așteptat la sub 18.000 de euro, în versiunea de bază.

Ce știm despre mașină e că din martie 2021 va fi vândută către transportatori, iar din toamnă sunt livrate modelele către clienți obișnuiți.

Ideea e că faci orașul cu o încărcare. De mai multe ori. Autonomia mixtă, conform WLTP, va fi de 225 km. Doar pentru oraș, WLTP City, poate ajunge la 295 km. Cu o medie de 30 km pe zi, te ține lejer o săptămână. Chiar dacă e cel mai slab raport putere – masă de pe piață, performanța ar trebui să fie decentă odată cu cuplul de 125 Nm instant.

Și interesant e că vorbim de-o marcă românească, dar producție chineză. Dacia Spring va fi produsă, în primă fază, în China. E un compromis făcut de Renault pentru că infrastructura există deja (de la modelul Renault K-ZE) și mai există legăturile rapide dintre furnizori și producători care sunt dezvoltate pentru mașinile electrice produse în China. Posibil să fie produsă în Europa. Cândva. În viitor. Ai mai multe detalii despre mașină aici.

Despre admin 6589 de articole
Nicolae Silade, poet și jurnalist

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.