Cel mai lung pod suspendat din lume face legătura între două continente

Urmărește-ne pe Telegram și Google News

Cel mai lung pod suspendat din lume traversează strâmtoarea Dardanele, care face legătura între Marea Egee de Marea Marmara. Construcţia are peste 4 kilometri şi jumătate şi scurtează mult călătoria. De pe un continent pe altul se trece în doar 6 minute în loc 90 de minute de traversare cu feribotul.

Inaugurarea podului Çanakkale sau Dardanele, cum mai e numit, s-a transformat vineri în sărbătoare naţională în Turcia. Mii de oameni au asistat la eveniment, iar avioane de luptă au survolat construcţia. Podul a fost deschis cu o întrecere între o maşină sport şi o motocicletă de concurs.

Colosul de 4,6 kilometri a fost ridicat în cinci ani. Este un proiect ambiţios care a ajuns în cartea recordurilor după ce a detronat Podul Perlelor din Japonia, care are „doar” 3.9 kilometri.

Cei doi piloni care ţin podul se înalţă până la 318 metri şi transformă structura în al şaselea cel mai înalt pod din lume. Distanţa de 2023 de metri care separă cei doi piloni nu a fost aleasă întâmplător pentru că anul viitor Turcia sărbătoreşte centenarul Republicii.

Pe cât de impresionante sunt datele tehnice, pe atât de importantă este utilitatea construcţiei care face legătura între oraşele Gelibolu din Europa şi Lapeski din partea asiatică a Turciei.

Podul va oferi o alternativă mult mai rapidă la călătoria cu feribotul. Data inaugurării podului nu a fost aleasă nici ea întâmplător. 18 martie marchează 107 ani de la victoria navală din Dardanele din cel de-al doilea Război Mondial în faţa flotelor britanice şi franceze.

Proiectul a costat Turcia 2,5 miliarde de euro, iar Erdogan susţine că suma ar putea fi recuperată în şase ani pentru că anual se vor economisi 415 milioane de euro prin reducerea consumului de carburant şi a emisiilor de carbon generate de feriboturi. Şoferii care traversează podul trebuie să plătească în jur de 12 euro.

Urmărește-ne pe Telegram și Google News

Fii primul care își dă cu părerea!

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.