Autostrada Lugoj – Deva Lotul 3, certitudinea unor lucrări ce nu pot fi recepționate vs dorința de a fi ,,bine”

De la începuturi și până în zilele noastre

I. Geneza autostrăzilor din România

Ce spune istoria?

În cadrul intreviului acordat GPI, dl. prof. Nicolae Noica precizează faptul că încă din 1938 România avea un plan strategic pentru dezvoltarea autostăzilor. Tot din istorie aflăm că Planurile strategice de dezvoltare ulterioare anului 1938, aparțin Institutului de Proiectare IPTANA.

Tot de la dl. prof. Nicolae Noica, fost ministru al Lucrărilor Publice, aflăm că după 1990 strategia de dezvoltare a României, la nivel de Autostrăzi, era cuprinsă într-o analiză și mai complexă, respectiv Planurile de Amenajare Teritorială ale României.

În anul 2011 se fac demersurile pentru achiziția serviciilor de elaborare a unui Master Plan General de Transporturi. Câștigătorul este declarat la începutul anului 2012. În anul 2016 se finalizează Master Planul Național de Transport.

Concluzii pe scurt

♦ Mihail Manoilescu își găsește sfârșitul în închisorile comuniste https://evenimentulistoric.ro/mihail-manoilescu-condamnat-de-comunisti-la-15-ani-de-temnita-grea-dupa-ce-murise-in-inchisoarea-sighet-si-planul-autostrazilor-romaniei-realizat-de-el-in-1938.html;

♦ IPTANA, cel mai mare institut de proiectare, este la ora actuală în insolvență, cu șanse reduse să își mai revină, fără un ajutor cert din partea statului. Salvarea IPTANA înseamnă, la ora actuală, inclusiv păstrarea portofoliului impresionant de proiecte și transferarea acestuia la Ministerul Transportului https://www.economica.net/tag/iptana-insolventa;

♦ După anul 2010, strategia de țară ne aruncă efectiv în brațele unor terți străini.

♦ Așa cum și dl. prof. Nicolae Noica remarca, în cadrul interviului pentru GPI, odată cu apariția Master Planului, NU a mai existat o continuitate.

II. Să facem autostrăzi cu orice preț

Autostrăzile au fost și rămân o măsură a eficienței unui Guvern. Acest aspect a cauzat nenumărate probleme în actul de supervizare a lucrărilor în execuție și chiar a modului de implementare, la nivel contractual, al autostrăzilor. Aceste probleme și unele intervenții nejustificate s-au făcut în 3 direcții:

Continuarea aici: https://grupinfrastructura.ro/autostrada-lugoj-deva-lotul-3-certitudinea-unor-lucrari-ce-nu-pot-fi-receptionate-versus-dorinta-de-a-fi-bine-a-decidentilor/

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.