10 beneficii importante ale consumului de pește

Sursă foto: pexels

Alimentația corectă este unul dintre factorii care te ajută să te bucuri de o stare excelentă de sănătate.

Consumul fructelor, legumelor și al altor alimente sănătoase trebuie să fie o prioritate pentru fiecare dintre noi.

Unul dintre aceste alimente sănătoase este și peștele. Consumat fie ca alternativă la alte tipuri de carne, fie pentru slăbit, sau, pur și simplu, ca ingredient principal în nenumărate rețete, peștele este unul dintre favoritele noastre.

Preparatele din pește sunt adevărate delicii culinare. Un aliment foarte sănătos, cu multe beneficii pentru sănătatea noastră.

De ce este recomandat consumul de pește, de 2-3 ori pe săptămână?

Conținutul ridicat de acizi grași omega-3 și omega-6, dar și de vitamine și minerale regăsite în cantități diferite în funcție de tipul peștelui, fac din acest aliment unul dintre cele mai sănătoase care se pot regăsi în meniul tău  săptămânal.

Se știe faptul că peștele cu carne albă conține mai puține grăsimi, spre deosebire de peștele cu carne roșie. Indiferent de aceste cantități, beneficiile peștelui asupra sănătății fizice, dar și psihice, sunt de neprețuit.

Care sunt aceste beneficii ale consumului de pește?

  1. Te bucuri de funcționarea normală a tiroidei, dar și de arderea grăsimilor într-un ritm accelerat, datorate consumului regulat de pește.
  2. Evită să te îmbolnăvești de osteoporoză, o boală care afectează oasele. Vitamina D regăsită în carnea de pește, ajută la scăderea riscului de a dezvolta această boală a oaselor. Vitamina D ne-o procurăm de la soare, însă, când nu puteam beneficia de această minune, se recomandă să consumăm anumite alimente, printre care și pește.
  3. Scade riscul îmbolnăvirii de cancer de colon, cancer mamar, cancer oral.
  4. Te poți bucura de o inimă sănătoasă datorită consumului regulat de pește. Bolile inimii apar din cauza nivelului ridicat de colesterol.
  5. Un somn mai bun, un trup mai sănătos. Peștele, îndeosebi somonul contribuie la un somn odihnitor.
  6. Pielea ta poate fi mai sănătoasă, mai plăcută, datorită acizilor grași omega-3 din carnea de pește.
  7. Te bucuri de o stare emoțională mai bună datorită cărnii de pește. Un consum regulat de pește poate avea un impact pozitiv în cazul unei forme ușoare de depresie. Peștele poate crește nivelul de energie al unei persoane.
  8. Păstrează-ți articulațiile sănătoase printr-un consum moderat de pește.
  9. Te bucuri de oase mai sănătoase. Dinții tăi vor fi mai puternici, datorită cantității mari de calciu pe care o regăsim în pește, în special cel mic. Este valabil și în cazul fructelor de mare, care, de asemenea, conțin calciu în procent ridicat.
  10. Vrei să te bucuri cât mai mult de un creier sănătos? Consumă pește, pentru că astfel previi boala Alzheimer, datorită acizilor grași polinesaturați aflați în carnea de pește și în fructele de mare.

Consumul regulat de pește aduce beneficii asupra sănătății noastre, însă există și câteva contraindicații ale peștelui afumat sau sărat.

  • Persoanele care suferă de hipertensiune arterială nu trebuie să includă în alimentație acest tip de pește;
  • De asemenea, persoanele diagnosticate cu boli hepatice trebuie să evite peștele sărat sau afumat.

Este important să te adresezi unui specialist în cazul în care suferi de anumite boli, pentru că doar acesta este în măsură să-ți recomande consumul unor alimente.

  • Care sunt sortimentele sănătoase de pește? Somon, păstrăv, macrou, sardinele.
  • Ce pește ar trebui să eviți? Pangasius din cauza conținutului mare de chimicale.
  • Ce precauții există în cazul consumului de pește? Din cauza conținutului mare de mercur, este indicat să consumăm moderat pește pentru că ne poate afecta sănătatea.
  • Ce pește conține o cantitate ridicată de mercur? Macrou, pește spadă, merlin albastru.

Cum se consumă peștele pentru a putea beneficia la maxim de toate aceste calități? 

Adaugă peștele în alimentația săptămânală și bucură-te de toate aceste beneficii. Folosește-l ca ingredient de bază în diverse preparate, dar nu-l consuma prăjit. Pregătește peștele la cuptor, la abur, pentru a te bucura de calitățile sale.

Când pregătești diverse rețete, dar chiar și atunci când vrei să impresionezi printr-un plating desăvârșit, ai nevoie de cuțite cu ajutorul cărora felierea sau tăierea alimentelor devin momente plăcute în bucătărie. Pentru a te bucura la maxim de aceste momente, folosește un masat profesional care va întreține lama cuțitelor tale în mod excepțional și îți va oferi precizia necesară pentru un aspect impecabil al farfuriilor, dar și o viață îndelungată a cuțitelor.

Tu consumi pește? Ce sortimente alegi pentru preparatele de acasă?

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.