Un lugojean pune carne exotică și de vânătoare pe mesele americanilor

Share Button

După șapte ani de când a ajuns în SUA, Claudiu Giorgioni a adus cu sine un colț de Românie, din Lugoj, de unde este originar, ca peste cinci ani să deschidă cea mai populară locație de pe aplicația Yelp, restaurant și magazin în stil românesc. Restaurantul te atrage să descoperi toate obiectele vechi colecționate de la bunici și să petreci o bună parte din timp, odată ce ai intrat pe ușa unde scrie „Goodies in the Pantry”. Și nu vei crede că înainte de deschiderea acestui local se afla un magazin de bijuterii, doar că acum găsești o comoară românească, expusă în Orange, relatează HORA in America.

„De câteva ori pe săptămână, diminețile obișnuim să afumăm încăperea, iar acest miros te îmbată, de parcă ai intra într-o măcelărie din România. Cei care ne trec pragul nu mai ies ușor, pentru că sunt atrași de acest miros îmbietor și nu te mai lasă să ieși cu una cu două. În alte dimineți coacem pâine, așa că mirosul îi îmbată pe toți trecătorii din oraș. Este un miros de țară, de casă”. Odată intrat pe ușa magazinului, realizezi că ai intrat de fapt într-o gospodărie țărănească, unde vezi o laiță, o sobă cu lemne, iar pe tejgheaua cât lungimea magazinului atârnă vreo 20 tipuri de conserve, pregătite ca la mama acasă. Ochii îți fug peste tot, pentru că ești atras să cunoști tot ceea ce găsești românesc. Claudiu a avut grijă să colecționeze chiar și o biblie, care da-tează din secolul trecut, și pe care a o păstrează cu mândrie de la străbuni. „Sunt lucruri care mă reprezintă, unii care le văd, încep să plângă, pentru că le amintește de casă.”

În România, acum zece ani, deținea o afacere similară, acolo a prins toate secretele acestei meserii, avea o măcelărie frumoasă, unde a început să administreze mica afacere imediat după facultate. Un magazin micuț aproviziona câteva restaurante din Timișoara cu carne de struț, crocodil, mistreț, labă de urs, zebră, antilopă, etc. În magazin a adunat toate obiec-tele de valoare și le-a transferat aici, în America, ulcior și prosoape, bluze tradiționale, covoare, etc. A păstrat același concept de afaceri, practic, care speră să aibă succes și în SUA.

Aici sunt deservite cele mai exotice mezeluri, cârnați “virșli”, cu o compoziție de miel și vită, pe care îi pregătește în trei zile, similar cu cei de acasă, doar că aici procesul este mult mai bine organizat. Carnea de capră, mistreț, iepure și antilopă, la fel sunt des solicitate.

„În decembrie e nebunia de pe lume, în fiecare zi se formează cozi de 3-4 ore, ca pe vremurile lui Ceaușescu; nu știam cum să facem față, m-am mirat mult. Atunci clienții comandă cel mai des porci și cârnați, iar de Paști, sunt solicitați cozonacii și carnea de miel sau iepure. Vin mulți sârbi, ruși, români…”

Primul pas a fost deschiderea, acum un an, a unei măcelării, care a devenit populară în primele luni. Clienții deja cunosc programul și își fac apariția de la 11.30 am la 2.00 pm să ia prânzul. Mai târziu, îl găsești în măcelărie, unde pregătește circa 4-5 comenzi de diverse mezeluri pentru cei care doresc să gătească acasă. Cu doar trei angajați, face față unui spectru larg de servicii. Produsele sunt aduse de către distribuitorii din România, Macedonia, Republica Moldova, continuă Claudiu, îmbrăcat în șorț negru și cămașă roșie.

„Aici, tăieturile de ceafă nu se prea găsesc; sunt întrebați de toate bucatele care intră în categoria “Smoke house BBQ”, supe, tocăniță”, ne explică tânărul.

Așa cum majoritatea americanilor obișnuiesc să meargă la cină sau prânz în oraș, sunt ghidați de aplicația Yelp, și surprinderea mare este că opțiunea “Goodies in the Pantry” îți apare printre primele în lista restaurantelor recomandate din zonă. Dar ca să ajungi la un asemenea succes în Orange, trebuie să dai dovadă de o servire impecabilă și să oferi produse calitative constant. Nu e greu, dar nici imposibil să deții mereu 5 stele în dreptul afacerii pe care o gestionezi, ne explică Claudiu, iar dedicația și pasiunea proprietarului român vorbesc de la sine.

„Dacă deschideam un magazin românesc, ar fi dat fal-ment în primele săptămâni. Dacă era doar măcelărie, la fel. Acum am ajuns la o combinație perfectă, între magazin, măcelărie și restaurant. După primul an, și restaurantul ar fi putut da faliment, locația este mică, cu o parcare destul de încăpătoare. Patiseria la fel e destul de solicitată. Maestrul cofetar este, la fel, o româncă cu o bună experiență acumulată de la magazinele Copos, prima cofetărie din România după 1989, unde a avut și ea propria patiserie circa 20 de ani la rând, și așa s-au cunoscut. Am cumpărat un cuptor, vreau să fie totul proaspăt, coacem și cozonaci, prăjituri, avem un spațiu mic, dar găsești de toate”.

Pe vremuri, Claudiu mai deținea și o fermă de sturioni, așa că icrele negre, caviarul erau preferatele sale, pe care le întâlnești și pe tejghea. Cu mândrie îmi arată o poză atârnată în magazin, unde acum zece ani îngrijea de niște pești cam de mărimea rechinilor.

„Primul magazin l-am deschis cu 5 mii de euro împrumutați; aici, afacerea te costă de zece ori mai mult, cu bani împrumutați. Eram reticent la început să mă împrumut cu sume fabuloase, dar până la urmă, m-am decis. Știu că îmi ia tot timpul, dar peste câțiva ani, sunt sigur că îmi voi restitui investiția. A fost un efort financiar enorm”.

Regimul lui Claudiu cuprinde 12 ore pe zi de dedicație, muncă asiduă și face o echipă multifuncțională; aici toți cunosc specificul acestei meserii și lucrează sinergetic. Pe o suprafață de 1300 de fiți, poți comanda orice tip de prânz îți poftește inima, afumă-turi, cartofi înnăbușiți și supe, piept, pastramă de cerb, iar dacă nu mai găsești mese disponibile, poți să le savurezi la muncă sau acasă.

„Pentru o petrecere de 100-200 de oameni, aducem tot echipamentul și bucatele pregătite pentru acea zi. Gătim salată de vinete, merdenele, oferim aperitive la petrecerile mexi-cane, americane, românești etc. Afu-măturile sunt cele mai solicitate, coastele de vițel, la fel. Am prins o nișă care este foarte rar întâlnită aici, iar dacă faci aceeași selecție la alte restaurante populare, te costă o groază de bani, cum ar fi pastramă, șuncă, bacon de mistreț, antilopă, căprioară, acestea sunt cele mai apreciate feluri de bucate”, se laudă Claudiu.

Carnea de antilopă și mistreț sunt comandate din Texas, căprioarele din Australia și Noua Zeelandă, fazanul și bizonul vin din regiunea Mid-West. Prețurile pentru iepure, vițel, melc sunt cele mai scumpe, steak-ul, bizonul ajunge la $23,99.

“Voi fi mai fericit dacă voi putea acorda afacerii doar cinci ore pe zi, ca să pot dedica timp și familiei mele. Am un băiețel de 6 ani și o soție foarte înțelegătoare. Ne-am cunoscut de când eram copii, mergeam la aceeași biserică, apoi ea a plecat în SUA, eu la București și după zece ani ne-am reconectat și așa am ajuns în SUA”.

Potrivit lui Claudiu, succesul este comparat cu liniștea, la care nu va ajunge curând, pentru că asta ar însemna să fie stabilit la țară, cu o fermă, într-un peisaj pitoresc.

„Nu mă interesează banii, doar liniștea, care mă va împlini cu adevărat. Satisfacția mea este reacția oamenilor care gustă carnea sălbatică. Când zic că au descoperit cei mai buni mici sau cea mai bună pastramă sunt fericit!”, încheie Claudiu Giorgioni.

 

1036

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.