Liceul Traian Vuia din Făget a obţinut locul trei pe regiune şi locul I pe ţară în urma unui concurs de proiecte iniţiat de către ENEL România

Urmărește-ne pe WhatsApp | Telegram | Google News

În parteneriat cu Ministerul Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice, Enel a desfăşurat pe parcursul întregului an şcolar 2015-2016 programul Play Energy în România, o iniţiativă educaţională ce vizează informarea şi creşterea gradului de constientizare în rândul tinerei generaţii cu privire la domeniul complex al energiei electrice.

Tema din acest an, “Foloseşte-ţi energia!”, a invitat copiii şi adolescenţii să construiască o lume ce mizează pe cunoaşterea energiei electrice din prisma ştiinţifică, în viziunea lor.

Simultan competiţiei regionale Banat, se desfăşoară şi etapa regională în zonele Dobrogea şi Muntenia. Mai mult, începând cu acest an, concursul este deschis pentru şcolile şi liceele din alte regiuni, inclusiv Cluj-Napoca.

Câştigătorii etapelor regionale s-au confruntat în etapa naţională, urmând ca în 16 decembrie Enel să invite câştigătorii etapei naţionale la festivitatea de premiere.

În regiunea Banat, premiul întâi în cadrul competiţiei regionale pentru licee a fost acordat anul acesta elevilor de la Colegiul Naţional Moise Nicoară din Arad, pentru proiectul „A bright man”.

Pe locul doi s-au clasat elevii Colegiului Naţional de Informatică „Traian Lalescu” din Hunedoara, pentru proiectul „Generator de sănătate ”.

Locul trei a fost ocupat de elevii Liceului Teoretic „Traian Vuia” din Făget cu proiectul „Smart House”, echipă coordonată de profesorul Victor Birău. Este al doilea an în care elevii din Făget reuşesc să obţină premii în cadrul concursului, anul trecut făgeţenii obţinând locul doi cu proiectul  „Casa Verde”.

La faza naţională, în acest an, elevii din Făget au obţinut locul I şi vor beneficia de o mini-excursie la Roma, iar şcoala de suma de 6000 de lei.

Participanţi la acest proiect au fost următorii elevi: Cozlovschi Florin, clasa a-XII-a; Rain Loredana, clasa a-X-a; Groza Rareş, clasa a-X-a; Bulgar Ciprian, clasa a-X-a şi Necşa Cosmin, clasa a-XI-a.

liceu-faget1Tema  şi conţinutul proiectului Smart House

Proiectul se bazează pe conceptul locuinţelor interactive. Pentru demonstrarea acestuia s-a folosit o machetă ce foloseşte energie verde pentru alimentarea locuinţei. Energia preluată de la eoliană (şi/sau panourile solare) este stocată în acumulatori pentru a fi consumată de locuitori. Peretele lateral al locuinţei prezintă un braţ mecanic cu panouri solare. Acesta efectuează o mişcare de rotaţie de 110 grade, la fiecare pas înregistrând printr-un senzor intensitatea luminii. După ce a efectuat rotaţia de 110 grade, procesorul  Arduino verifică valorea înregistrată şi modifică poziţia braţului astfel încât intensitatea luminii asupra panoului solar să fie maximă. Imobilul poate fi controlat de la distanţă prin intermediul internetului, se pot controla uşile, ferestrele, intensitatea luminii interioare şi spectrul de culori al acesteia. Structura electronică a locuinţei este modularizată. Se foloseşte o placă Arduino ca şi router pentru interpretarea requesturilor şi o placă Arduino pentru acţiuni. Comunicarea între acestea se efectuează wireless (prin bluetooth). Imobilul dispune de un algoritm genetic care învaţă mişcările utilizatorului şi este capabil să le completeze, în cazul în care algoritmul este pornit din panoul de comandă. În concluzie: imo-bil controlat de la distanţă prin intermediul telefonului, securizat. Acesta este capabil să îşi adapteze panourile solare după cea mai puternică sursă de lumina, de asemenea analizează comportamentul utilizatorului şi este capabil să ia decizii în cazul în care i se permite.

Despre admin 6555 de articole
Nicolae Silade, poet și jurnalist

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.