Cum să te adaptezi unui nou loc de muncă

Share Button

Intr-o perioada in care concedierile sunt frecvente, iar rata somajului extrem de ridicata, adaptarea la un nou loc de munca este mai importanta ca niciodata. Si acest lucru este general valabil pentru orice arie, fie ca esti casier sau manager. Un studiu realizat de o companie care realizeaza sesiuni de training, a scos in evidenta faptul ca dintre cei 20.000 de angajati pe care ii acceptasera recent, 46% dintre acestia au clacat dupa 18 luni. Acestora le-a fost reziliat contractul din cauza disciplinei, sau fie din cauza performantei in continua scadere.

Ei bine, da, joburi full-time sau locuri de munca part time sunt sute si sute de mii. In plus, mai exista si numeroase portaluri de joburi unde sunt nenumarate oferte de munca. Insa, pastrarea unui loc de munca este o arta pe care nu multi o detin.

De ce atat de multi angajati noi nu reusesc? Unul dintre motive este ca multi dintre ei nu au o definitie clara a jobului de la inceput. Ar trebuie sa incepeti prin a afla exact care sunt indatoririle voastre in noul rol. Cel mai bine este sa obtineti o descriere scrisa, insa nu uitati ca locurile de munca se schimba si ca, in climatul de munca de astazi, angajatorii se asteapta de multe ori ca angajatii sa fie flexibili si pregatiti sa-si asume noi sarcini.

Iata cateva sfaturi pentru a reusi:

  • Ramaneti pozitivi. Fiecare schimbare de cariera vine cu o varietate de emotii. In timp ce s-ar putea sa fiti incantat sa faceti acest pas in cariera voastra, trecerea la o noua pozitie este probabil sa vina cu cateva obstacole. Fiti calmi chiar daca poate nu v-ati integrat la fel de repede si nu ati evoluat la fel de repede. Indiferent de situatie, este important sa tineti barbia sus si sa indurati schimbarea cu o atitudine pozitiva. Etuziasmul va atrage persoanele din jurul vostru si interactiunile vor fi mult mai usoare.
  • Gasiti-va rutina. Durata media somajului este de aproximativ opt luni in climatul actuail de locuri de munca. Pentru multi, aceasta perioada inseamna ruperea si refacerea unei rutine. Revenirea la locul de munca ar putea fi initial o provocare in ceea ce priveste gasirea echilibrului, pusi in fata noilor sarcini. Incercarea activa de a construi, dar si de a gestiona o rutina va va permite sa va mariti eficienta si sa creati un setiment de normalitate.
  • Aflati mai multe lucruri despre cultura companiei. Adaptarea la un loc nou de munca inseamna adesea observarea culturii globale ale companiei. Din momentul in care ati fost angajati pentru aceasta pozitie, ati exprimat probabil o varietate de valori care v-au facut potriviti pentru companie. Deschideti-va bratele pentru a cunoaste cultura noii voastre companii!
  • Luati notite. Luati atat observatii fizice cat si mintale despre ceea ce se petrece in jurul vostru. In timp ce va scufundati in cultura companiei, familiarizati-va cu unele dintre celelalte norme. Cum reactioneaza seful tau la anumite lucruri? Care sunt problemele la care puteti oferi solutii?
  • Stabiliti-va obiective. In primele cateva saptamani de lucru, faceti un scop din a stabili o suma de obiective benefice. Intrebati-va ce trebuie sa realizati in primele trei luni, ceea ce doriti sa realizati in viitor si cum intentionati sa va imbunatatiti in mod continuu eficienta. Acestea sunt doar cateva intrebari care va pun in directia corecta. Tehnicile de stabilire a obiectivelor sunt importante in fiecare etapa a carierei.
  • Construiti relatii. Relatiile pe care le aveti cu persoanele cu care lucrati va pot ajuta sa va acomodati sau nu. Iesiti din zona voastra de confort si incercati sa interactionati cu toata lumea cu care lucrati. Introduceti-va si acceptati intotdeauna invitatii in oras cu colegii.
  • Participati mai mult la activitati, indatoriri. In timp ce s-ar putea inca sa incercati sa intelegeti care sunt propriile voastre indatoriri, este important sa intindeti o mana de ajutor atunci cand este posibil. Daca stiti ca un coleg s-ar putea folosi de ajutorul vostru, oferiti-va serviciile. Acest lucru va va oferi o sansa de a lucra cu cineva nou, precum si de a va expune disponibilitatea si capacitatea de a lucra in echipa.
  • Cautati mentorat. Uneori, cel mai bun mod de a va familiariza cu noul vostru job, precum si cu o companie, este sa cautati un mentor. Dupa ce observati operatiunile zilnice pentru o vreme, contactati pe cineva pe care admirati in cadrul companiei. Le puteti trimite un e-mail sau va puteti opri in biroul lor pentru a le impartasi interesul vostru de a invata despre x si din experientele lor.

Material realizat impreuna cu portalul de joburi Retaillium.ro

1662

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*


Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.